Iran: Abstrakt klart? Men klarar man att konkretisera?

2015-04-02

Jag vill inte sunt vara illojal från några enstaka nyhetstitlar till men känner jag ändå mer abstrakt riktiga reflektion i Prata Iran: Det är för man är riktigt sunkigt dålig och inte har i närheten av en normal dålig nivå som hade räkt nog flera månader sedan men det sägs att folk ska ha klarat att prata sig fram till någon gemensam abstrakt idé om hur hela problematiken kring den atomära Iran-risken ska hantera utan att det i onödan men utan värde skadar Irans såväl som ekonomin i andra länder:



Som jag vill minnas från en massa jag lärt genom åren ej alls ovanligt hade jag nog här mer rätt trots att jag kanske hade fel. Rätt i någon abstrakt mening från givet tillstånd och upplevelse. Men fel rent praktiskt. Jag vet inte om folk allmänt brukar ha rätt också när dom har fel?


Jag tror det här kan vara viktigt och kanske en väldigt bra sak. Men möjligheter kommer och går. Att ett försök inte når fram är ej en korrekt indikation om strategi för att åstadkomma positiv förändring när vi ser bakåt i historien. Oc klarar man inte att se att det här är en större fråga och hur andra värden kan skapas härifrån blir det praktiskt ingenting ändå (även om ett sådant misslyckande ej troligt vill jag föreslå innebär att Iran får kärnvapen: Spekulativt om den risken blir konkret hamnar saker i konventionellt krig innan realisering).


Att man kanske klarat något här känns dock trovärdigt även om vi kanske ännu väntar på något mer gediget med filmkamera och lämplig halvt välkänd iranier resp. amerikan och/eller EU:ikan förklarande att det ska vara mer än lovande.


Potentiellt mycket bra. Ganska imponerad om man klarar det faktiskt. Ordentligt avstånd etablerat över så många hårda linjer över alla år. Mycket bra.