Vice President Biden släpps lös på Textdrive.com

2013-01-18

En variant (givetvis inte vad jag implementerar verkligt) av operation väderstatistik för att illustrera ett värde jag kan uppleva att diktatorer eller länder med demokratiska problem kan ge enskilda och därmed göra förändring svårare är att göra den omvända Vice President John Biden operationen genom att i svaret till honom antyda egna problem som praktiskt hindrar mig från att bli korrekt anti-weapon-engagerad och se om man kan hitta common ground [Red. Givetvis moraliskt tveksamt och ej aktuellt för mig utan endast för att illustrera problematiken: för att ge en komisk effekt överdriver vi här overkligt. /Hans ]


Just nu har jag ex. problem med att få svar från den nya supporten i vad som igen kallas Textdrive efter åren i Joyent med ny organisation kring varför Nyfiken vital slutade svara på http igår på domänen. Om nu alla vapen bland privatpersoner är så farligt borde väl Biden kunde utnyttja anti-terrorist-lagar eller lämpligt för hjälpa till att motivera Textdrive till att få sin organisation fungerande igen. Eller om det känns opraktiskt för honom kanske tipsa någon kompis på CIA eller FBI som behöver hjälp med något jag kanske kan lösa. Kanske några låt CIA övervaka all hosting positiva artiklar och så skickar dom för några gubbar som viftar med vapen och bär iväg några datorer från Textdrives CEO:s hem eller liknande tills saker börjar röra på sig. Det kanske räcker med att indikera att det är anti-amerikanskt att skada Husmans intäkter därför det hindrar honom från allt möjligt annan viktigt för världen som att publicera diverse världskritiska artiklar om övervaking av hosting eller USA's inrikespolitiska frågor. Exemplet blir inte sämre av att det är fullt korrekt förutom att det inte just är artiklar relaterat övervaking av hosting (vilket jag starkt betvivlar att CIA är intresserade av att få på sin organisation med alla praktiska, mediala och organisatoriska problem).


Thank you for your email Vice President John Biden,


I am very motivated to stop the gun violence and a given for sure is that I want buy a gun myelf nor to family, and neither plan to kill anyone.


I could also do a lot more to help with your important plan to take society to a better place. I am very eager and even did a little plan yesterday including fasting outside the home of any key republcan you indicate for at least one day in protest. And leverage my large networks in media to provide concrete values.


I am even ready to take a few hours on Facebook to systematic like any positive tweet you or any other provides: besides solid social-media-buzz-value shows the young america you are on of them - even more cool with all your Husman-likes (I like to see myself as a bit of role model for the young Europe and USA).


Sadly enough it is not possible at the moment. All my time is wasted waiting for the Textdrive.com support to answer and perhaps after that solve my problems. If that is solved I am sure you will get your bill passed. Or if not due to me not providing the support I am able to give you.


Your friend in the fight against the evil guns,
Hans Husman


Ett starkt argument för demokrati är att jag verkligen kan se hur väl jag skulle gilla och kunna fungera här. Det finns massor av politiska frågor jag inte bryr mig ett skvatt i och som ovan frågor jag ser att jag korrekt kan stödja. D.v.s. massor av värde möjligt att byta mot tjänster av alla möjliga slag utan att man ens behöver börja väga värdet jag får mot mitt "samvete" (eller negativ-feedback-risk kring udda frågor).

TV-branschen nu och utvecklingen åren som kommer

  • Förkortad konceptuell sammanfattning inför den längre artikeln och övrigt återkommande vanligen runt mars-april vartannat år.
  • Principerna diskuterade är intressanta för TV genom att de där är mycket tydliga.
  • Praktiskt för nya mätmetoder och just nu snabbare direkt möjligheter är det dock egentligen värdefullare 2013 - 2014 för tidningsvärlden. Genom att de saknat möjlighet att kompensera en liknande process lika enkelt genom förändrad relativ intensitet ligger de motsvarande före i processen.
  • Medieföretag som känner att de här och genom åren fått ut värde får gärna betala tillbaka det lite längre fram när det troligare börjar röra sig mer kring demokratifrågor i Asien genom att tidigt prioritera aggressiv bevakning.

USA's ekonomiska problem relaterat media och nya produkter är (till [Red. Tar bort en skattning och mätning jag ej vill motivera eller just nu har tid att mäta färsk] ...]%) relaterat en negativ feedback-process TV-produktion i ett bayesiansk ying-yang-förhållande till vad jag väljer att beskriva med en negativ stereotyp snarare än en entydig egenskap av gruppen (för att balansera de minst lika osanna positiva stereotyperna marknadsbolagen använder för samma grupp) cannabis-missbrukare bland yngre vuxna.


Dessa är en stabil lättsam tittargrupp onaturligt lättroade samtidigt som när- och långtidsminne blir förvirrat. Att optimera kortsiktiga ekonomiska faktorer utan att utökad den faktiska produkten per intäktskrona tillsammans med den totala intäkten genom att man når fler per kundvärde i annonskanal och når fler beräknat i derivata-spridning genom tv-tips m.m.


Resultatet har blivit att tv-produktionerna för hög-kvalitativa produkter hänger kvar vid i samma antal produkter med monopol som följd. Marknaden tycks alltid i kris och produktionen dyr med det ända gemensamt alltid positivt en trogen tittarskara
den tämligen flumma marknadsanalys-branschen tycker är trendsättande, hipp och ung.


I Sverige varande en av västvärldens minsta tv-marknader i förhållande till språkområde har processen åren sedan jag började av och till följa det (inlett ganska tidigt med att skapa fallstudie-värde just genom vårt mindre språk genom att uttrycka bekräftelse av och till rörande konceptet de alla konvergerade in i1) varit och är ytterst tydlig.


TV-kanalerna klarar bra av att visa helt ok tittare i antal och trendighet genom att rulla ett fåtal tecknade komediserier för vuxna varje dag året runt adderande ett fåtal nya avsnitt per år. Variansen är som man kan tro mycket mindre bland tittarna och tidsperspektivet ligger mer relaterat til år än övergående individuella faktorer som semester, en missbrukperiod, depression, barn som börjat titta på TV m.m.


Oavsett den individuella tittarens kognitiva förhållande till detta är stooner TV ytterst korrekt. Anledningen till oavsett vad TV är så fantastiskt populärt är att det ytterst energieffektivt genom att kombinera visuellt data med människor som är i flock beteende talande påverkar våra grundläggande motivationer relaterat möjlighet (ett välkänt mindre smakfullt exempel på detta är givetvis betydelsen till och med erotiska antydningar kan ha för en films förmåga att nå ut - och självklart den totala avsaknaden av annan kvalitet nödvändig när det gäller rent pornografiska produktioner).


TV kan därför lätt i sig själv klara att nå ett inlärt förhållande med kunden genom upprepning ökande sannolikheten för ny upprepning.


Ying-och-yang förhållandet innebär dock samma sak omvänt. Likt pornografin är TV-beroende befintliga tittare där mycket troligt just din dagliga cannabis-rökande tittare i åldern runt 25 år är en den mest värdefulla att ha för att konstnärligt kunna uttrycka rätt tittarstatistik för att få ekonomiska belöningar av annonsörer och trycka ner dina fiende kanaler på the ladder.


Inga av konceptet här indikerar ifrågasätter att TV-bolagen tillämpar fel affärsmodell. Värdet i tittarkroppens stabilitet: återkommer, accepterar oerhört många upprepningar till priset av en produktion och kundgruppens glada attityd till färgglada stolpdiagram och häftiga reklambyrå-fester gör det för mig som saknar produktionskunskap om TV (därmed inte kan föreställa mig bra nya innovationer som kan slå sönder vad som tycks vara en destruktiv-process i det att vi trots det relativa värdet för leverantörerna ändå ser att de kontinuerligt tycks reduceras) kan inte tänka mig att någon chef ex. på en svensk TV-kanal kan vara relativt övriga rimligt framgångsrik utan att besvara en stor del av vad man gör just på detta koncept. Ingenting kommer i närheten av att
leverera samma antal tittar per kostnad.


Även enskilt oerhört framgångsrika tv-serier som inte minst den i närmaste åren bakåt Rome (Impact: Wikipedia) var exempel på klarade ändå inte att slå igenom denna mur. Enorma horder med tittar i mängder av länder. Ändå väldigt dyrt och antagligen ännu på den negativa sidan.


Kanske är en del av tv-bolagens (motsvarande deras stooner-tittarres förmåga att hitta
ursäkter som flyttar förändrande beslut en dag framåt) problem samma som tidningarnas i att de ursäktar problemet genom att angripa andra företeelser de själva ej kan påverka. Dagens Nyheter är t.ex. maniskt troende på att mängden icke-redaktionell reklam skulle ha ökat utan att jämföra katalogförsäljningen och direktreklamen till dörr åren innan internet var en stor marknad med nu seriöst för att istället räkna antalet personer "officiell" statistik (och generellt för tidningarnas emotionella uttryck i området genom åren i avsaknad av seriös statistik och klara att ta sig från att naturligt för branschen förstå och betrakta problemet som vad man löser genom att förklara saker för sina läsare till att se till att man begriper situationer: i all strategi försök åtminstone att periodvis ta dig till ett tillstånd av total oförmåga att lita på något eller någon inkl. dig själv) talar om byggd på totalt antal personer som ett ögonblick kommer in på kanalen oavsett om bara några sekunder. Istället att Dagens Nyheter vågar erkänna att de åren som kommer inte längre konkurrerar med sina polare på Svenska Dagbladet och någon till utan allt svensk språkigt. Och för TV-bolagen att förstå att dom konkurrerar med sig själva nu och att det kanske skadar deras förutsättningar att utnyttja samma metod optimalt löpande in i framtiden:


  1. TV-produkter med rätt grund-beroende-potential för att ge nya saker att rulla runt år efter år minskar.
  2. Billiga nya produkter motsvarande någon för ögonblicket halv-känd kock, inredningsarkitekt, inspelning av fulla ungdomar på semester eller vad som helst saknar den potentialen.
  3. Därmed stressas relativt hela gruppen av möjliga tittar det mest effektiva innehållet som överutnyttjas lite mer år efter år.
  4. Samtidigt som låg-produktionerna kontinuerligt tappar värde i den mening att de hela tiden måste klara att uttrycka växande relativ ökning i reward-dimensioner kostnadseffektivt d.v.s. mer unknown samtidigt gärna i annat mer known (du vet att det kommer bli bra TV när programledaren redan gjort drog-skandal innan inspelningen börjat tillsammans med tävlingsdeltagarna man precis valt ut till produktionen , högre intensitet, högre uttryck av enkla visuella värden: "romantik", alkohol, relativ makt i flocken (jämför med hur lite värde det idag urtjatade Robinson konceptet levererar jämfört med när det kom "nytt" till världen), allt tydligare och större uttryck av positiv och negativ. Här återanvänder jag motsvarande tre av de tio mest grundläggande (två-dimensionnela) egen-dimensionerna i min mätmodell relaterat symbolerna och deras relationer d.v.s. Positive - Negative, Up - down (intensitet) och Known - Unknown.

Trots min avsaknad av TV-produktionskunskap nog att ge konkreta lösningar är lösningen i den tilltalande enkla abstrakta värden tydlig och hoppas jag självklar för alla. Skapa den optimala TV-serien genom att bedöma den från alla värden:


  1. Antalet tittar vi kan få nu relativt kostnad. D.v.s. när endast detta värde skapas din typiska vulgär-tv-produktionen med fylla inspelat med två-kameror och en programledare i någon lågpris-del av världen.
  2. Skapa TV-serier du kan visa i repris inte tre gånger utan 100 gånger, 1000 gånger... År efter år. Relativt kostnaden att producera dem.
  3. Göra ett och två på ett sätt som förvältar ett långsiktigt värde i kanalens varumärke och därmed bygga förutsättning att reducera kostnaden för 1 och 2 genom att lättare ta tittarna till att pröva nya paketeringar av TV-droger. Ex. Jag gillade Simpson, Family Guy i TV6 och vet att alla vi hippa-ungdomar som vågar inse att cannabis är nyttigt med alkohol jag ska sluta dricka när som helst är onyttigt, så jag ska ta en risk här och pröva deras nya tecknade vuxen-program."

Innan man rusar iväg oavsett bransch och försöker realisera dessa värden menar jag att det finns värde att både erkänna den kreativa konstnärliga aspekten i skapande och att inse att konkreta mätmetoder har värde och att de som tillämpas inom ekonomi och tittare saknar korrekt-värde-levereande motsvarighet för produktion i det att metoderna ej förändrats på många år och fungerar allt sämre.


Även om jag via implemeentationer av delar av modell excellent kan följa reward-uttryck för och relationer mellan nära nog alla koncept som förekommer i engelska och prediktera kort- och långsiktigt ser jag ändå inte att det skulle vara direkt trivialt att ta samma koncept till utvärdering av en ny TV-produktion. Prediktionen kommer ju alltid på att åtminstone visst data finns bakåt för aktuell time frame (prediktion framåt i kortare tid) resp. både aktuell time frame och åtminstone ett antal sådana bakåt för prediktera längre in i framtiden.


När ex. en ny TV-produktion, konstverk eller vad som helst utan historik ska skattas är det enda vi kan utgå från de reward-associationer som finns till komponenter i helheten vi kan identifera. Trivialt ex. ett känt namn och praktiskt viktigare i det kostnadseffektiva symboler som har mer varaktig kulturellt värde och är väsentligt billigare, samt effekten av samband mellan dem som tenderar att ha abstrakta egenskaper i hur vi reagerar på dem.


Emellertid ligger en stor del av något nyskapat i dess potential i det kreativa. Det kreativa inkluderar inte minst förmåga att se nya relationer mellan koncept här tittare accepterar som tilltalande och börjar konsumera. Det är svårare utan den fortlöpande statistiken för introducerad produkt relaterat koncept vi runt denna produkt tenderar att konvergera symboler (ex. dess varumärke).


Skattningar av denna typ går att göra men det är svårt för mig att skatta deras värde, och min är jag övertygad om mycket underbyggda tolkning är att man här aldrig kan fastna i en typ av lösning, därför att processen är aldrig exakt utan kommer med nödvändighet viktigast handla om att indikera enskilda möjligheter till kraftig förstärkning genom förändring eller visa på problem som därefter kan kontrolleras riktat djupare med en kunnig människa. Fler metoder och verktyg är bra för att hitta sådant vi blivit hemma-blinda på.

Libya's leaders keep impressing me

I find it hard now as many times before express how impressed I am and has been with Libyas new political movement towards freedom. A good compression of several of the values indication we have recently pbulished view of the current state of affairs in Bloomberg by Ali Tarhouni ("was minister for oil and finance in Libya’s National Transitional Council and later deputy prime minister and interim prime minister"):



Libya also have intense sun, beaches and the kind of fantastic architecture ain the modern that only countries with dictators or who previous suffered from them without regard of much values but the very grand have. One of few other values of al-Gaddaffi would be that he as did the freedom movement help to make the concept of Libya well known.


Hence I do feel that Libya can reach a nice tourist industry also. Myself if I get time and the cost isn't high will for sure visit Libya. Previous thoughts on Libya as tourist venture in:




Not only did I learn much from the case study I did on Libya as a volative measurement point but also if not for the value I did see in the persons involved I would never bought Arabic phrase book & dictionary. Ana laa atakallam al-'aarabeeya jayidan!


I can often the dark winters here feel need for sun and if anything the Libya freedom movement resulted in as personal conclusion is that it might a suitable cheap but still good living country with much sun one might perhaps re.locate to formuch more sun next winter. I see little value by itself to over-pay for living as in Sweden when it is pretty certain the prices since 6 months is volative high, and I do see a point in buying something I want have to borrow for which woud require a bit of effort here currently. Nothing I done for so long have either been associated to anything but GEO without my personal need at any such GEO-point.


Good luck!