Vice President Biden släpps lös på Textdrive.com

2013-01-18

En variant (givetvis inte vad jag implementerar verkligt) av operation väderstatistik för att illustrera ett värde jag kan uppleva att diktatorer eller länder med demokratiska problem kan ge enskilda och därmed göra förändring svårare är att göra den omvända Vice President John Biden operationen genom att i svaret till honom antyda egna problem som praktiskt hindrar mig från att bli korrekt anti-weapon-engagerad och se om man kan hitta common ground [Red. Givetvis moraliskt tveksamt och ej aktuellt för mig utan endast för att illustrera problematiken: för att ge en komisk effekt överdriver vi här overkligt. /Hans ]


Just nu har jag ex. problem med att få svar från den nya supporten i vad som igen kallas Textdrive efter åren i Joyent med ny organisation kring varför Nyfiken vital slutade svara på http igår på domänen. Om nu alla vapen bland privatpersoner är så farligt borde väl Biden kunde utnyttja anti-terrorist-lagar eller lämpligt för hjälpa till att motivera Textdrive till att få sin organisation fungerande igen. Eller om det känns opraktiskt för honom kanske tipsa någon kompis på CIA eller FBI som behöver hjälp med något jag kanske kan lösa. Kanske några låt CIA övervaka all hosting positiva artiklar och så skickar dom för några gubbar som viftar med vapen och bär iväg några datorer från Textdrives CEO:s hem eller liknande tills saker börjar röra på sig. Det kanske räcker med att indikera att det är anti-amerikanskt att skada Husmans intäkter därför det hindrar honom från allt möjligt annan viktigt för världen som att publicera diverse världskritiska artiklar om övervaking av hosting eller USA's inrikespolitiska frågor. Exemplet blir inte sämre av att det är fullt korrekt förutom att det inte just är artiklar relaterat övervaking av hosting (vilket jag starkt betvivlar att CIA är intresserade av att få på sin organisation med alla praktiska, mediala och organisatoriska problem).


Thank you for your email Vice President John Biden,


I am very motivated to stop the gun violence and a given for sure is that I want buy a gun myelf nor to family, and neither plan to kill anyone.


I could also do a lot more to help with your important plan to take society to a better place. I am very eager and even did a little plan yesterday including fasting outside the home of any key republcan you indicate for at least one day in protest. And leverage my large networks in media to provide concrete values.


I am even ready to take a few hours on Facebook to systematic like any positive tweet you or any other provides: besides solid social-media-buzz-value shows the young america you are on of them - even more cool with all your Husman-likes (I like to see myself as a bit of role model for the young Europe and USA).


Sadly enough it is not possible at the moment. All my time is wasted waiting for the Textdrive.com support to answer and perhaps after that solve my problems. If that is solved I am sure you will get your bill passed. Or if not due to me not providing the support I am able to give you.


Your friend in the fight against the evil guns,
Hans Husman


Ett starkt argument för demokrati är att jag verkligen kan se hur väl jag skulle gilla och kunna fungera här. Det finns massor av politiska frågor jag inte bryr mig ett skvatt i och som ovan frågor jag ser att jag korrekt kan stödja. D.v.s. massor av värde möjligt att byta mot tjänster av alla möjliga slag utan att man ens behöver börja väga värdet jag får mot mitt "samvete" (eller negativ-feedback-risk kring udda frågor).