Ny affär för mobiloperatörerna

2014-07-03

Uppenbarade sig för mig när jag ordnade tillstånd publicering bilden använd i Riktad information: Känd Bad boy ("Tele2-mannen") dömd för farligt slug reklam:


Varifrån har du tagit bilden? Vänligen

Oliver Carra
Presschef

Tele2 Sverige AB


Svarar och inkluderar min affärs-insight

Från denna sida:
http://www.tele2.se/befintlig-kund.aspx
Tolkar rubriken - medan jag inte läste sidan i övrigt - som att det är en Tele2-medarbetare som vill ha en ny mobiltelefon. Kunde det inte vara en cool affär för er egentligen: Kanske sampackera med andra produkter.

Vänliga Hälsningar
Hans


Självklart delar jag den rättvist för alla företag som läserbloggen.

Riktad information: Känd Bad boy ("Tele2-mannen") dömd för farligt slug reklam

Ett får konkret mindre gulligt än Riktad information - Kawaii: Svensk annons (2014-07-02):



Även om jag får erkänna mig uppleva honom ganska lagom-välgjord. När jag föreställer mig Red Devil Eyes känns det för mig som vag jag inte tror riktigt är lika lugnt förtroende ingivande "lagom-smart":


  • Görande en lagom slug affär.
  • Men på en svenskt lagom novå anske som jag minns från en annonsfilm piratkopierade en film eller liknande i en grupp ungdomar (indikerande antar jag huvudsakligen min generation och äldre att det är vad som ska gå att göra med ett Telia Mobilt-bredband utan ligist-kunskap vi aldrig lärde oss då vi istället nyttigare lärde oss propamera på vår C64 som jag hellre vill minns timmarna framför den).
  • Men egentligen inte olämpligt osvensk-centralitets omoralisk på någon problematisk nivå.

Utvikningsbild: Lagom Ullig och Gullig

Att Talesfår Frank viker ut sig är kanske ett exempel just på hur lagom Black Sheap han är. Inte bara mindre kontroversiellt än pornografi allmänt - komisk (förutom en tror jag väldigt väldigt liten grupp individer).



Dessutom är Frank man så rent av i komiken dessutom gender-balanserande inarbetade streotyper såväl som kommersiell profitering av den kvinnliga visuella uttrycket (jag nyligen som engagerad "manlig-feminist" uttryckte något av i Nu tar vi av oss kläderna och gör något kul för att göra det pornografiska problemet tydligt) och manligt libido. [Red. Hade man sagt Taleskvinna när viker ut talesman även om det just är ett man? Något osäker på vad gör att jag får för mig att det kanske är så? /Hans].


Riktig justie-slaktmask: Frank oskyldigt dömd

Att fåret dömdes som felande menar jag i all rimlighet är helt orimligt. Problemet ska ha varit att en "fri-sak" med produkter på köpet endast sha ha gällt två varianter vilket ej framgick i reklamfilmen. Men detta är ju ett Black Sheap.


Viss flexibilitet i åtminstone det mindre fodras som del av den konstnärliga skapelsen av Frank för att det ska kännas rimligt. En vuxen svensk tycker jag också måste förstå att förvänta sig sådant när det är en sådan välkänd stereotyp i "flexibelt" affärstänkande.


Kommer Frank få en välgödd fru med fårungar ute i villa-förorten?

Likt Riktad information - Kawaii: Svensk annons (2014-07-02) är jag lite lagom-svenskt-imponerad av vad jag tror ganska lagom fungerande koncept i Sverige ("normaliserat" varande en engångsskapelse antar jag resp. här bredare och budget-större koncept).


Vi får väl se om fåret kanske rent av får barn och en rund fru med tiden. Och liten villa i medelstor svensk städ någonstans 20 - 6 cirka i storlek. Omoral på nivå typiskt ganska normalt för svensken idag med en och annan film men knappast säljande puramid-bedrägerier till ungdomar och gamla tanter gör ju att välgödd fru med fårunge knappast är ett problem.


"Sound of Words": Sheap - Cheap

Likhet i ordens ljud har viss spridningseffekt även om jag just nu ej har studier färskt lästa (jag tittade på det 2011 om jag minns rätt i samband med att jag prövade ett delsystem i analyssystemet utnyttjande också detta - viss effekt även där men svag och beräkningsdyr analys).


Jag kan dock tänka mig att för ett koncept man lär in i långtidsminne när effekt ska vara hög i mer välkända effekter reklam gäller att ljud-likhets-effekt blir mindre än i reklam verkande mer tillfälligt. Här får jag dock nog vid tillfälle tänka över och läsa in mig igen innan någon ska ta denna tanke för annat än mer än vanligt gissad.


När Frank blir gammal?

Varumärken och symboler ska man så klart inte slakta i onödan eller tidigt. Men när det blir dags kanske Tele2 bjuder till med grillfest.


Kawaii: Fler ulliga och gulliga djur

Mer kawaii finns senast första artikeln som självklart dessutom föranleder att reflektera möjliigheten att kanske våga sig på att ta upp bilden en bit till med säg en slaktmask som dyker upp diskret i bildens kant:



Och aktuella avsnitt med där tänkbart kompletterande länkar i:



Tidigare ex. och visuella anteckningar via Hans Husman om Prylar: