Utvalda lite äldre inlägg (Inkl. kompletterande diskussion om Israel)

2015-03-13

Ibland när jag ej med hjälp av site-sökning med Google ej hittar vad jag söker är det att det hör till två buntar med inlägg jag avpublicerade (relaterat etablering värde modell där jag upplevde det någon gång trevligare att avpublicera om än säkert irrationellt: Något fungerade bra och så kändes det mer avundsamt övertolkande folks intresse såväl som möjlig teoretisk investering över ändå föga koncentrerad och sammanfattad information). Men ofta nog är det relaterad dålig indexering delvis därför att bloggen är gjord så att den indexeras dålig (användande Googles för det i gränssnitt till blogg rekommenderade färdiga saker för arkiv m.m.).


Det är klart att jag skulle kunna spara ner allt och låta den lilla mini-sökmotor jag använder mestadels för forskningsartiklar relaterat hjärna, språk, parsning m.m. relaterat göra det här också. Men jag tycker egentligen inte för ett så sök-trivialt om område att jag ska behöva slösa tid på det. Särskilt som det smutsar ner den utvecklingsdatorn med områden som jag just nu aldrig använder den för: Jag vill ha den för uteslutande dataanalys i test- och utvecklings-perspektiv resp. programmering. Så vet jag vet jag arbetar med när jag använder den och för annat resp. nöjes-datoranvändning får min gamla dator användas.


Här skulle jag dock önska hitta ett inlägg bakåt utan att behöva titta över allt troligast 2011. Vi prövar att länka in diverse något så när relaterat till det och ser om det kanske medverkar till indexering bättre i och runt vad jag söker via diverse mellansteg. Vi har en bra bild med någon liggande på ett tak och en tillhörande trevligt undervisande diskussion om språkligt perspektiv. Som jag vill minnas det. Mest för egen del misstänker jag. Dom få individer och personer ev. mer intresserade lär hitta det lättare till mig oberoende av resurser: Om goda ett enkelt problem och också om få - kanske en intresserad individ - är det som alltid enklare när man söker värde hos någon annan att motivera sig att söka rätt på det än när det är eget data.


Stabilitet utan negativa bias med "blodbad" krävs (2011-02-11). Inkl. citat från inlägg som tycks av-publicerat. Möjligen det inlägg jag sökte.

Reward discounting: Weapon effect vs Kawaii (2014-06-17)

Syrierna kan slåss - Men segern väntar på slug kyligt organiserande ondska (2013-09-09). Borondino när Napoleons soldater mötte tsarens soldater för att illustrera något.

Kriget seger i energieffektivitet: Vapeninnovationens hastighet relativt fiende och vårt försvars- och politiska-systems förmåga att tillämpa vapnen vi skapar (2013-05-02). Och det är ju en dimension av djup associerande analys: Hitta lösningen men själv inte självklart ser kanske etablerad i ett annat kunskapsområde man kan ta över till där problemet bor.

Dags att lösa problemet al-Gaddafi (2011-03-10)

http://senaste-nyheter.blogspot.se/2011_05_05_archive.html

Oväntad emergence i aktions-relaterade händelser (2013-05-28)

Toy Soldiers & Ondskans Axelmakter (2011-04-27)


Och antagligen relaterat Var har Israel hamnat sedan The Profession of Arms (1983)?:


Artighet och Gulligt som strategi för fred (2011-04-25)

De irrationella fortsätter göda Israel - Palestina konflikten (2011-04-26)