Bloggar för skribenter, tecknare och fotografer

2009-12-19

Något skribenter, tecknare och fotografer kan fundera över är att se till att ha en blogg. Det ger dem en plats som är deras egen där de kan samla referenser och visa upp sitt arbete. Genom det kan det bli möjligt att lättare få nya uppdrag och visa upp vad de skapat. Isabell Söder gör skämtteckningar och att folk blir gladare är givetvis bra. Där kan hon visa upp ett urval av sådana skämtteckningar hon särskilt gillar och ge bort gratis. Genom det får hon värde genom marknadsföring av sig själv och läsarna får tillgång till fler skämtteckningar. Det kan medverka till en bättre värld genom att göra folk glada:

Skämtteckningar - Isabelle Söder (UNT)

Jag har verkligen haft nöje av hennes teckningar på UNT. De har gjort mig glad när jag läst dem och det har varit viktigt senaste månaderna. Därför gjorde jag en blogg åt henne. Den är privat men läsbar för henne (hon är inbjuden till den). Tänket var att visa hur lätt det är att göra den och som jag skrev till henne måste hon bäst skapa den själv på sitt konto men hon kan ta den rätt av så att säga. På olika delar finns sedan instruktioner hur man lägger till saker och ting:

Den skämtteckning jag fick tillstånd att publicera här på Nyhetsbloggen har vi nedan:

Ännu fler finns på UNT och bland de färskare vill jag särskilt rekommendera den om jonglering:

Kärlek vid femte kastet

Jonglering är något jag verkligen fått ut en hel del på. Det håller hjärnan i form även om det kanske inte för mig är tillräckligt ensamt. Fler teckningar av Isabell:

Isabelle Söder - Svart humor på vit bakgrund