Tänk att det kunde vara avkopplande att städa

2009-12-19

Nu när jag äntligen känner att jag kan slappna av igen kom jag igång med städningen. Jag har alltid ända sedan jag varit liten haft problem med den. Sista depressionen för flera år sedan (men tidsuppfattning är dålig) har jag egentligen aldrig helt lyckats komma ifatt med heller. Sista månaderna har det heller inte blivit någon städning alls med undantag för ett par dagar.

När man väl kommit igång känns det faktiskt riktigt bra. Det känns väldigt trevligt att göra något man haft enorma problem just att komma igång med. Underligt känner jag ovanligt lite stress inför det den här gången. Troligen därför att - jag vet egentligen inte varför. Kanske att det är så mycket att det när jag är tveksam kastar.

Men utan tvekan är det ett enormt arbete. Särskilt har jag massor av papper och vi var ju utan sopsortering ganska länge och jag var aldrig till andra miljöstationer. Så där har jag papper, tomburkar och massor av annat skit kvar. Men det känns riktigt bra att städa och av och till ta en paus för att skriva lite. Passar bra att göra nu nära inpå jul också när det är lugnt med annat.