Bevakning av poker framöver

2009-12-19

Egentligen kanske poker inte är det lämpligaste ämnet på nätet men trafiken det har finns där. Tidningarna är trots allt mycket seriösare än allt annat i det segmentet. Kan det dessutom ge dem pengar till redaktionell bevakning av andra ämnen är det utmärkt. Själv har jag dock lätt svårt för området. Det finns "alltid" pengar att få där genom att skriva artiklar som kan ge länkar när man tipsar men det är inte det trevligaste området.

Möjligheten poker ger har diskuterats bland annat i:

Tips för bättre trafik och intäkter inom "hasardspel"

Andra möjligheter är tester och recensioner av MP3-spelare och annat som kan ge mer värdefulla annonser. Egentligen borde vi bevaka mer sådant på Nyfiken vital med köpguider och liknande. För t.ex. blodtrycksmätare sålde jag annonser för väldigt mycket jämfört med vad Adsense ger men det är svårt för mig att skriva om sådant som egentligen inte intresserar mig. På Pryltrend är det annorlunda därför där behöver saker inte vara lika seriöst och där följer jag dessutom saker mer personligt.

Publicera tester och recensioner rätt för störst värde

Nu lovade jag att försöka hinna med alla tidningar runt poker men det har varit så mycket annat. Fast nu börjar faktiskt humöret bli bättre efter att ganska svår oro periodvis försvann när något kanske förklarade sig så jag ska försöka hinna med er närmaste tiden. Låt oss börja med Expressen eftersom vi tidigare tagit Aftonbladet, och sedan kanske SvD för att balansera Sydsvenskan, samt även tycker jag Dagens nyheter därför att dom behöver mer pengar.