Ole Smoky är bättre än sprit

2016-07-20

Relaterat:


Läkerol DentaFresh
Vi har gått i samma klass i snart ett år och vi cyklar runt i Sveriges små städer innan vi tar sista bussen hem
Powering up the old power train with anti-feminism


Som ung-vuxen drack som jag en man. Naturligt redan i tonåren tålde jag mycket. Jag toppade antagligen största enskilda mängd alkohol intagen cirka första året Teknisk Fysik på "förfest" tillsammans med som vid tiden inte direkt spottade i glasen Uppsalas Peeter Jöers och John Nygårds spelande ölspelet med 40% gin. Avklarat lämnande Peeter och John säg 1 - 5 m från porten till John's dåvarande student-lägenhet vinglande runt i cirkel resp. sovande på trappan vandrade jag från Flogsta till Bergsbrunna - säg 2 mil. Hemma kollade jag på teve (buss-listorna kändes avancerade: klockan var kanske 20 - 21 och dom här åren gick bussarna vill jag minnas var 20 min istället för två gånger per timme) ett tag: Spydde en gång under natten vilket hänt mig flera gånger kanske fyra gånger totalt genom åren och som jag är säker på är en ganska allvarlig giftverkan av alkohol på kroppen (kanske som konsekvens av att man naturligt tål mycket men att det ej ligger lika på allt i kroppen). Osäker vad som dracks i mängd. Men 1 l hade jag utan problem åkt buss. 2 l kanske. Var jag går medvetslös vet jag ej.


Flera år bestraffande mig / motiverande mig till högre resultat såväl mer praktikaliteter övergripande moraliska frågor frihet engagerad resp. ekonomi i privata projekt finansierande mig såväl som dom avstod jag kostnaden av alkohol. 2014 (snarare 2013) tror jag det var avbröt jag det (motiverat rationaliserande av att jag faktiskt jfr publicerade resultat de flesta och för ett par prioriterade tydligt de bästa konferenser data mining där resultat vissa challenges från amerikanska myndigheter regelbundet görs :-) och mer verklighet tyckande att jag behövde något då ett par dagar åtminstone per vecka givet att moraliska motparten kinesiska kommunistpartiet trängt in i amerikanska leverantörerna jag utnyttjade för mina intäkter och privata tjänster och fått samtliga fyra nedstängda inkl. med inköpta backup-tjänster destruerade (ett par kom enstaka medarbetare att få med sig och erbjuda ut). Pay-back went mad. Och också om jag än ej klar - hämnd får kosta tid - är det ej så att jag först är klar vid frihet där processen gick över lynchning av ansvariga allmänt (vilket var något jag starkt kände för länge: Förståelse av den mänskliga begränsningen och behovet av att kunna förstå moraliska system även regelbaserat var ett viktigt skydd för att förfalla till att etablera detta längre än emotionella - moraliskt defekta - önskningar: Vi kan ej ursäkta eller förfalla till att försvara generaliserad omoral från den enstaka individens i sammanhanget - om i relativ mening för individen mycket värre än normalt denna - lättare obehag: "Vill du döda någon Hans gör det. Det är inte hela världen när det är fienden". Men så ser inte jag på det: Jag ser det att när vi optimerar från våra individuella emotionella perspektiv blir vi moraliskt såväl som praktiskt övergripande sämre och i värsta fall omänskliga.).


Jag kan sprit. Och det är inget som ger mig någon egentlig belöning på många år. Det kan vara svagt avkopplande efter en hård arbetsperiod men åren där man kan få belöning av mig var före 25 år. 2015 semestrande på Finlandsfärga träffande ett par associerade moraliska affärer i ganska avgränsad såväl som extremt kostnadseffektiv miljö handlade jag hem i ett experiment ett urval malörts-kryddad sprit från såväl Finland som Frankrike. Inget som direkt gick åt.


Givet giftverkan inre-organ gillar jag det. Här har vi i Ole Smoky sprit där jag betvivlar att 50% (100 proof) har något med orsaken till varför det ger belöning. Och det är inte som att jag behöver mer än att ta ett par klunkar ur burken för att effekt ska ges. Jag vet ej vad det egentligen är. Men spekulerande kan det vara något som optimerar upptaget från magslemhinnan görande spriten snabb. D.v.s. inte direkt alkohol jag tycker någon före 40 år ska köpa och absolut ingen efter 40 år om tecken känslighet alkohol visat sig. Imponerande hur som helst.