Något elegantare terminering inhämtning kreditkortsnummer

2015-05-12

Också här sökande en bok i elektroniskt format gratis. Här får vi träff via en musik-tjänst.


Även om nu symbolerna för att inducera förtroende ej är funktionella för att verifiera tjänsten via.



Också lite små-förtroende kanske att jag inte kan välja ett normalt throw-away lösenord för tjänster som gör det samma.


Kanske också att jag erbjuds något mer än bara en nedladdning - tänkbart görande lite mer omfattande verifiering troligare - men samtidigt ej väldigt lång access görande det ej för bra?



Och möjligen inte samma ursprung. Att jag ej kan verifiera sajten via indikerad trust är indikativt. Och självklart kan vi tänkbart feltolka detta helt: Någon läsare får ta vid efter min redan gjorda insats och anmäla på sitt kortnummer efter att ha kontrollerat policy hos utställande bank resp. möjligen viktare VISA eller Mastercard.


Och kanske ändå någonstans här en diffus känsla av något ursprungs-relaterat även om jag har svårt att sätta fingret på vad (och utan att brytt mig titta på IP-adresser eller något jämförbart).


Rent allmänt vore det lite små intressant att se statistiken för hur många kreditkorts-transaktioner för inköp av SSL-certifikat som anmäls som gjorda av någon annan än kortinnehavaren.


Relaterat

Kreditkorts-insamling via boknätverk: Mindre elegant exempel men gissningsvis besläktat rörande skapare

Risker "nytt" vapen ekonomisk krigföring utifrån ex. från kreditkortsbedrägeriernas enklrre värld med det i särklass största såväl som med unikt farligt "elegant" sajt-nätverket