異端 i Tekniken: Copula + Mandarin

2015-02-25

Vad jag gillar med Google - ofta verkligen en glädje - är när den lärt sig av mig. Söker man så näraliggande som jag ofta gör så får man inte bra och relevanta resultat.


Dessutom börjar Google av och till spekulera om underliggande behov man har. Och inte sällan kommer sökmotorn rätt som vi har exempel på här i sökresultaten för:




Öppenhet tagande möjlighet att kanske lära sig något om vad man egentligen sökte efter kan vara lika tillfredsställande som att betrakta det större avståndet från normalt förväntat som heretic där sanningen är det förväntade omedelbara rymden för svaren.


Hellre kan vi söka heretic när värdet över tiden visar oss att en upparbetad kostnad relativt värde och meningsfull divergerar i fel riktning. Värde kan vara glädje: Sökmotorn roar mig när den kommer fel experimenterande lite osäker om domän för meningen jag vill lägga orden. Eller att den faktiskt ibland kanske hittar vad jag optimalt egentligen vill ha eller i bästa fall åtminstone normalt leverera vad man på längre tid själv hittar i index och arkiv-resurser.


Och när meningsfullhet från det omvända perspektivet från mitt perspektiv är det riktat negativa och skadliga. I det när lösningen är kollektivt anpassad med lite större distans mellan människor skapande den och mig själv kan därför heretics i all praktiskt verklighet om alls endast finnas hos användaren själv om man väljer att fortsätta använda lösningen.


Etymology

Middle English, from Old French eretique, from Medieval Latin haereticus, from Ancient Greek αἱρετικός (hairetikós, “able to choose, factious”)

Från: Heretic | Wiktionary

Och meningen menar Wikipedia (heresy) kom i grekiskan gå till att avse från en grupp avvikande mening. Det är ju ofta vad vi menar idag också. I någon mening ganska rationell definition av heresy utifrån perspektiv av den egna gruppen är ju därför att sätta sig ner och noggrant göra en lista över vad som är realiserat fel bland folk man menar borde vara i den egna gruppen men som inte får det därför att dom gör fel. Nedan har vi ett exempel på en lista:


http://zh.wikipedia.org/wiki/中华人民共和国政府认定的邪教组织列表

https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fzh.wikipedia.org%2Fwiki%2F%25E7%2595%25B0%25E7%25AB%25AF

Det är som jag brukar ropa på stan när någon ser grekisk ut:


- Ett Tyskt Heligt Krig för er greker straffande greken som stör vårt nyhets-flöde med samma år efter år!

Vågade fler ta ställning här kunde vi samman fördriva dem och på köpet rent av istället få en myckenhet av unga kvinnor kanske lite socialt isolerade av familj som finner styrka i vårt ställningstagande och väljer att invandra till EU.


Tänkbart unga japanska kvinnor. Det finns viss "medicinsk / social" statistik indikerande att de minskande år från år kanske inte finner allt jämförbara kvinnor i andra länder finner i sina förhållanden.


Egentligen är jag inte främmande för att fördriva tysken heller. Om nu inte detta med ekonomi-bokföringen för EU ej är vad en rätttänkande hederlig vanlig man ska behöva göra. För sådant kan man behöva acceptera tysken. Det vore mer heretic om vi hade tvingats göra sådant.