I fortsättning på Murderhammed och kompletterande min uppmärksamhet på att inte bara är Jesus och Buddha folket föga gender-politiskt korrekta jämfört med oss korrekt Gudinna-troende utan tycks för mig både från deras irrationella homosexual-rädsla såväl som tillbeendet av en manlig gud (hur kan det vara naturligt för några andra än heterosexuella kvinnor) är självklart muslimerna lika gay:ish som Jesus- och Buddha-folket.
Det är att peka på att befintliga läsare av inlägg inom den riktade informationen troligt får ut mer värde av diskussionen. Dessa - några i alla fall - har dessutom noterat hur jag av och till gör realiserade exempel implicit. Här för att inte riskera att några arga homosexuella skjuter eller spränger mig gäller att jag snarare när jag använder gay som negativ stereotyp söker spegla hur mer sekteristiska delar av aktuella religioner lägger mening i begreppen. Tvärtom vad mig anbelangar är dom homosexuella männen de ända rationella kristna resp. muslimer världen har: Manlig Gud som ska vara som mest attraktiv av allt och kyrkor fulla av smyg-homosexuella att ta ut i världen doing your shit medan jag gör mitt i Gudinna-kulturen.
Den franska nyhets-intensiva incidenten är ett excellent exempel. En riktig man väljer en kraftfull fiende man kan strida mot länge för att uppnå verkliga värden. Vad som är utmaning och ger utrymme till elegansen och glädjen tung-strid oavsett om nu domänen är väpnat uppror, civila protester, information warfare, eller packeterande en själv riktigt för en fin gender-politiskt korrekt Gudinna-religion manligt-stark inför Januari-riterna ute i skogen (eventuellt - att kriminalisera sig är tabu i vår religion - kan det inkludera offer av en Biskop vi haft i bur några månader).
Korrekt manlig strid från våra preferenser - utmaning värt något för vad som är värt något eller blir värt något i processen resp. uppnår verkligt värde presenterar för oss en bättre domän:
- Stor fiende som faktiskt kan något som gör den värt att strida: Diktatur delen av Kina.
- Målsättning demokrati och åtminstone regionalt-självstyre för dom muslimska delarna.
- Och för att det ska vara meningsfullt: Utan att förstöra hela djälva infrastrukturen och beskatta antalet människoliv i området värre än många fler år av diktatur. D.v.s. inget Syrien fodrande 30 - 40 år för upphämtning när det slutligen blir klart.
- Tidigare diskuterat bl..a i Strid över många och långa år kräver för gott resultat vuxet tänkande (2013-10-18).
Vad i hela incidenten i Frankrike är annat än game not to win? Inget uppnås. Ingen verklig glädje ens i striden finns därför att inget motstånd eller utmaning existerar. Inte ens om vi i motsatt med den hittills i historien universiella principen för allt som nått stabilt done att sekteristiska försök att äga informations koncept aldrig når en stabil verklighet där subkulturen äger kontroll utan att de måste lära sig leva med att andra kan läsa, tolka och uttrycka ord, fler-gram, rita bilder m.m. som också det sekteristiska använder (se 1 för några tveksamma undantag understrykande genom att i något vara funktionella hur lönlös in-mytande-försök att kontrollera gemensamma informationskoncept i kultur och vetande är) uppnås ej ett värde som går att konkretisera.
Tolkningen att se ett värde relaterat själva religionen är ytterst att betvivla som trovärdig förklaring. Istället verkar vara vad som är relaterat sådant här över likartat över områden och historien att något upplever sig vara "ett kollektiv" - vad jag kallar en subkultur oavsett hur stor - samt att en annan "flock" - fiende flocken verkligt eller inbillat finns - man känner sig trampad på av eller utmanad av. Då börjar resp. flocks yngre individer (självklart som Frankrike visade kan det inkludera kvinnor: Vi människor är så klart mer än ex. hundarna på F21 jag mötte under värnplikten där hannarna ständigt gick och blåste upp sig inför varandra då de alla trodde sig vara störst och bäst eftersom ingen besegrat dem någonsin - de fick ju så klart ej umgås med varandra i annat än viss distans med resp. hundförare - Kvinnor kan också om de ges utrymme och varken nödvändigtvis mer eller mindre meningsfullt eller moraliskt än männen).
Samma beteenden oavstt typ av subkultur (d.v.s. utanför ens om det handlar om religioner eller nationalism). Samma upphetsade känslor. Ända verkliga magnitud skillnad oavsett skattade upplevelser eller nivå av konflikt är hur många konkurrerande subkulturer individerna har i sina liv resp. hur tydliga upplevda gräns-linjer mot andra flocker är. D.v.s. för gaming-subkulturer som Nintendo vs Xbox vs XX är konfliktnivån låg därför spelandet är normalt ej en mer totalt dominerande del av resp. flocksliv, tradition av konflikter definierande linjer lätt att ta upp som given information i kulturen saknas, och lika verkligt gäller att antalet konkurrerande subkulturer i personernas liv tenderar att lättare nå ett stabilt balanserande därför att zoner där man är mer koncentrerade rörande personer med stark mitt för just den aktuella subkulturen nästan helt saknas (förutom enstaka större möten och mindre lokaler där man tillskillnad från kyrkorna behöver betala per timme för att sitta och spela i ett lokalt LAN).
Samma upplevelse. Samma reaktioner. Olika innehåll. Lika begränsat - om något - dokumenterade konkreta värden av informations-koncepten man har preferens för att se som egna. Inget ens i närheten av evidensbaserat resonerande jämförbart för läkemedel vi godkänner som meningsfulla för det gemensamma samhället att betala för att åstadkomma något.
Samtidigt givet alla mindre män ex. bland Gayhammed folket gäller att enorma kostnader realiseras för deras egna subkulturer, större kultur-grupper runt dem, resp. andra kulturer. Men utan något dokumenterat värde realiserat av den här informationen just denna subkultur tar som sin. Och jag har läst Koranen (på svenska) och faktiskt rent av tittat lite på språket (ej för att lära mig utan mer de grammatiska konstruktioner och typer). Det är ingen konkretiserad skillnad mot andra religioner.
Inget konkretiserat i informationen egentligen mer eller mindre oroande än i andra religioner heller (rörande uttryck Koranen). Ända tänkbart speciellt och ev. spelande i in i hastigheten för processen att lämna historiens föga informations-dynamiska verklighet och vakna upp i den större värden där andra kulturer också finns är denna (kanske problematiska ovanan) att ta barnen till skolor där de sitter och lär sig Koranen utantill.
Liksom som för subkulturer vs andra subkulturer (innehållet i koncepten de ser som egna spelar ingen roll när vi0 jämför med andra subkulturer för hur de reagerar och agerar) är det inte just texten i sig som behöver vara problemet utan att:
- Det är brutalt repeterat in i inlärt och starkt associerat en övergripande liten grupp av symboler: Ex. Muslim, Koranen, Tro, Vara en god om än ej kreativt innovativ samhällsmedborgare som gör vad mamma och pappa tycker känns tryggast (göra lokala-flock-ritualerna runt religionen, gifta sig, göra något enkelt arbete o.s.v.).
- Koncept-gruppen har en stark spridd mängd av information som kan associera med allt möjligt i övrigt.
- Normalt betvivlar jag att det har faktisk betydelse i större samhällsprocesser. Jämför gärna med allt vi lärde oss i skolan kring svensk historia. Hur troligt är det att det påverkar spritt över andra områden?
- Men en pågående event-historia såväl som koncept-nätverk existerar som kan aktiveras upp via socialt samspel. Ex. att du hittar en ny pappa-figur du som lite mindre man tycker att du behöver: Koran-präst, Papist-präst, Svensk-frikyrko-bonn-präst, Ej kvinno-attraherade-gul-klädda-Tibet-präster, Kommunist-präst eller vad du nu aktuellt.
- Dennes påverkan spekulerar jag blir lättare mer totalt definierande genom att de befintliga nätverken existerar och är så pass stora. Är denna väldigt divergerad - kanske direkt själv- såväl som samhälls-destruktiv utan rationella värden - kanske trappan givet accepterande av viss inkludering i ett sammanhang denne har en pappa-för-vuxna-barn-roll i innan större inflytande nås kan vara lägre.
Låt oss nu leka med tanken för att verkligen understryka hur fullständigt vekt hela Frankrike incidenten är: Att den faktiskt var del av något meningsfullt som kan leda till något. Varför i helvete skulle då personerna göra det hela så defekt att de förbrukar sig själva som resurs?
Slåss man i något meningsfullt där fienden är annat än trivial är resurserna begränsade. Att gå att kasta bort tre personer engagerade i frågan är så fullständigt ute i fantasi i varje sammanhang där man är i en rationellt driven konflikt med realistisk tro och förutsättning för att faktiskt få det hela att leda till något.
Förutom lära sig Koranen utantill finns egentligen endast en fråga jag finner oroande i det hela under domän av den riktade informationen (ej värderande utmaningar etablera säkerhet i EU):
- Jag utgår från att man antingen läst ex. Alternativa dimensioner för nivå av proto-agent eller reflekterat dessa frågor tidigare.
- Den faktiska incidenten är stark i lokalisering geografiskt och i tid. Uttryckr stark intensitet.
- Men vi hade ju faktiskt två incidenter: Eller vad vi kan uppfatta som två. Först angrepp tidning och därefter fritagande gisslan.
Den första var angrepp på media. Och media förlorade. Uttryck från media senare är i sig per uttryckt ord mindre tungt därför mer distansierat i såväl tid och rum. Och på det är media generellt vekt i uttryck. Man protester och förklarar det illa. Skriver något om att studie tidningen. Men inget av utmanad contestant finns typiskt i det. Ska läsarna uppleva att man inte tar upp utmaningen dådkraftigt? Om så påverkar det dom också och de kan börja att i större utsträckning - praktiskt givet slagkraft subkulturen helt irrationellt - självcensurera sig.
Självklart ska man som jag upplevda att Palin (eller på det sätt media paketerade henne: Ex. där hon muckar-bråk - ev. sista gången - finns här Sarah Palin är ganska lik Muammar Gaddafi) sitta (för USA-lokala politiskt subkulturella värden föga verkliga för hela samhället) och utmana upp den muslimska flocken. Irrationellt. Och ej nödvändigt.
Men media behöver anta utmaningen och ge igen så att läsarna inte upplever att man förlorat. Och tillskillnad från sekteristerna som angrepp tidningen i Frankrike ska det för att verkligt rationellt värde ska vara möjligt ske sunt tänkande på framtid. D.v.s. försöka undvika stereotyper, otrevliga uttryck m.m. (jämför gärna med sådant jag pysslat med här där jag irrationellt och felaktigt trampat på de homosexuella för att försöka förklara för Jesus och Muslim-folken hur fullständigt gay dom är utifrån meningen dom lägger i orden).
Franska polisen kanske van men det betyder inte så mycket i upplevelsen när själva kanalen man får informationen via känns backande efter konkret ytterst konkret förlust. Du antar utmaningen, you game to win, och du realiserar seger, och du visar upp seger så att irrationella effekter av förlusten man redan tog (förutom gayhammed-folket delvis p.g.a. inkompetens hos tidningen givet känd riskbild: Säkerhet yttre perimeter finns på vilken standard-checklist för fysisk-säkerhet som helst och än bättre vore efter misslyckat angrepp mot yttre skydd att någon kom ut och sköt tillbaka och åtminstone kom oavgjort - Dåligt gjort inte helt olikt hur andra media uttrycker sin "oroa" och "protest" mot händelsen: Vekt). Avslöja ett viktigt terrorist-nät eller annat väldigt tydligt inkluderande något fysiskt realiserat med poliser o.s.v. Rimligen givet samhällseffekten kan andra aktörer vara behjälplig här också (perform for me så får ev. gott samhällsvärde, knappast något problem vs. andra uttryck av själva realiseringen i aktörer och dessutom får jag möjlighet att mäta effekten av det). Så att rimlig balansering kommer i rapporteringen .
Att Gayhammed-sekten var vek och små-gay (möjligen: jag vet mindre om dom andra - annorlunda än Mohammed-folket) är ingen ursäkt för media-entiteter att reagera vekt. Oavsett ekonomiska motiv att motivera sin existens utifrån samhällsvärden skapar uttrycken av dessa såväl som faktisk räckvidd ett samhällsansvar. So man up.
1
Annat än möjligen kanske ytterst begränsad kontroll rörande varumärken - inkluderande en mängd ständiga misslyckanden i så väl som utanför lagen helt ogörligt att hantera - samt för i alla fall Sverige kombinationen av namn, personnummer och folkbokföringsadress medan var för sig - också personnummer tror jag mig minnas från något realiserat exempel om jag ej minns fel - är ej 100% garanterade som ns här associerat till dig och ej heller vad du egentligen kan styra andra användning av: Alla från ICA till informations-inhämtnings-operationer i såväl som utanför normal kommersiell verksamhet kan helt juridiskt accepterat knappt utan reflektion hos någon hämta upp informationen för fortsatt bearbetning för en strunt-summa per transaktion)
Relaterat
Visuell uppmärksamhet kanske påverkas av religion (2012-10-26)
Att vinna är viktigt: I land- och isbandy såväl som religion (2013-10-28)
De två formerna av överträning jämfört med hippies och autism
2010-09-16
Och följande bör som tidigare påpekat rörande draftad information relaterat riktad information ej tas som färdigt material. För diskussionen nedan går det addera vettigt trovärdigt effektiva metoder vilka ej alls berördes (därför att jag var mest intresserad av att diskutera frågan utifrån ett relaterat praktisk-modell i en mjukvaru-implementation för en större kontroll-domän ej utnyttjad nyligen d.v.s. religion):
Riktad information - Argument som övertygar trots fundamentalism (2014-05-23)
Jag hoppas att följande är diskussion av frågan kring risk fundamentalism och lära sig information utantill (alt. jämförbart diskuterat för "öken-religionerna") ev. i kombination med föregående.
I samma problem-domän som nedan har vi realiseringar likt Wordnet. Wordnet är enormt användbar men bra många områden i den (kanske mest märkbart part of whole) är väldigt - direkt opraktiskt för många användsområden - små. För grammatik nära kan den fungera ok men Wordnet är liten. För att nå storlek krävs automatiserat byggande antingen från naturligt språk i text eller från en mängd andra befintliga ontologer och det fodrar att man accepterar att en viss osäkerhet rörande sense accepteras och hanteras. I kontrast Wordnet har jag för min Blue light där lägst grad av sense-vetskap är realiserad (huvudsakligen relationer förutom ngram-konceptet) idag en bit över 5 - 20 miljoner koncept (något varierat med vilken representation som tagits ut för användning). När viss osäkerhet förstås och kan hanteras vinner man på mycket större storlek. Fastnar vi i att vi alltid oavsett behov eller domän (jämför kreativitet där föga behov finns i associations-nätverken) då blir allt väldigt litet trots stora lingvistiska subkulturer som adderar in värde: Och helt i onödan. Lätt gay-hammed över det hela om någon ger sig på att definiera värden enligt Wordnet och tror det är bra oavsett del av system eller användning.
Ontologiska problem II: När vi tror att vi kan definiera världen (2012-11-22)