Himmelska fridens torg: Diskussion metodgrupper riktad information för konkret värde resp. risken att tappa värde redan byggt om moraliskt defekta metoder används

2013-10-28

Låt oss betrakta och resonera ifrån vad känt och i det också söka uttrycka bredare realitet. Vidare gav jag närmare slutet exempel på metoder praktiskt funktionella för att skapa nytta i den här domänen från starka symboler associerade aktörer närmare diktaturen resp. folket medan som innan såväl som där diskuterat varför terrorism (om det alls är vad det handlat) inte leverar värde. Rörande diskussion om terrorism ska kompletteras att problematiken indikerad är begränsad till själva effekten relaterat värdering, symboler och nå vad närmast aktuellt här medan långsiktiga risker och ofta realiserad verklighet i ett skadat samhälle ej berörs. Viktigast att se är att man inte på något sätt tömt ut rationella metoder. Om något har man ännu knappt börjat komma tll att använda sunda och väsentligt mer potenta metoder. Någon defaitism ex. riskerande att förfalla till terrorism, självmords-eldande m.m. utan positivt värde finns inte. Även om viss investering i tid och ansträngning ibland krävs.


Först i direkt association rubrik utan att betrakta något fakta upplever jag tråkigt nog att jag varken kan utesluta direkt omoral av kommunistpartiet såväl som religiösa fundamentalister. För två år sedan hade jag antagligen inte gjort den första associationen som direkt troligt men i år känns det inte direkt vad man utan realitet känt inte gärna associerar till. Realitet förutom allmänt större motivation och kanske acceptans är ju att förändring till det värre såväl som det bättre gärna kommer stegvis. Och man har tidigare uttryckt själva konceptet att förfalska våld hos entiteter med egna medarbetare (ex. infiltrerande tibetanska protester med folk som börjar slåss).


Rörande båda av och till (varierat mycket mellan personer och entiteter bland grupper bland större entiteter eller subkulturer: kommunism såväl som traditionell religion) tämligen problematiska entiteter skulle i så fall tänkbara trosföreställningar i domän av det irrationella vara nära besläktande: uttryckande från pågående terrorist-subkultur något som manifestation - där terrorist dådet om man misstänker något i eller nära kommunistpartiet är att för få ski at verka bättre för folk väljer man ut ett stycke värre skit man visar upp därför man inte vill att folk jämför all skit dom redan har med något bättre.


I den mån det mot förmodan är ett religiöst eller etniskt associerat terroristdåd - om alls ett terroristdåd där åtminstone några detaljer indikerar dispergens mot vad man kanske troligare förväntar sig - är det viktigt att göra tydligt att det finns inget värde för någn att hämta från terrorism. Tänker man efter bör man förstå det som nära besläktat till varför jag spontant både associerar till kommunistparti såväl som kanske verkliga religösa extremister som skyldiga. Vad jag skrev nedan i mån av behov och vid behov en reflekterande läsare kompletterar:



Ingen ens bland eget folk är vänner till terrorism. Och oftast direkt ogillas det av alla utanför divergerade sekteristiska grupper. Och när det förekommer uttrycks dess negativa moraliska värde tillsammans med ev. positivt verkligt moraliskt värde såväl som möjlighet att någon ser eller lyssnar på de negativa moraliska övergrepp man själv sedan år drabbats. Verkligheten är att oavsett hur lite moralisk eller konkret hjälp man får - om någon - reduceras möjlighet till något mer till föga när terrorism är ett pågående problem. Och man kan tappa det värde man arbetat upp sedan år.


Från kommentaren rörande Uighur är jag verkligen ingen expert (eller ens i närheten av det) rörande deras verklighet. Men detta är samma etniska grupp som av och till - kanske en gång per år - brukar klä sig i färgglada etniska kläder, göra ett stort tåg vandrande ner för en väg från deras geografiaka område ungefär medan de sjunger etnisk-musik. Långt ifrån i närheten av Beijing möter de polis som jagar iväg dem varefter de är tysta tills nästa gång. Även om det är att beklaga att man kanske inte alltid klarat att få det mediala uttryck som bättre skapar värde från det menar jag nog inte att det varit poänglöst.


"There were some suggestions that police were looking at suspects from the Uighur community, Muslims from the northwest of China."

Från: Tiananmen Square attack sows terror in spiritual heart of China (2013-10-28) | LATimes

Låt oss nu anta att det är ett terroristdåd.



1. Om så gäller att pay-load är på större distans från vad vi kan uppfatta som vanligare. Det i sig är dock svårt för ett färskare kontext att bedöma särskilt mycket från.


2. Rörande mänsklig natur kan vi generalisera lättare mellan olika kontext. Vad jag tror är det normala är man har en varaktig divergens från normalt samhälle rörande information man tar in för terrorist innan. Informaton kan fövisso komma pågående från vanlig vardag men i separerat kontext. En mycket irrationell verklighet skapas som given sanning i divergensen.


Från det agerande när det är en samarbetande operation normalt närmare mänskligt göra något tillsammans krävande flera steg i sig innebärande utmaningar kan jag föreställa mig att det är funktionellt för flera sådana personer i kontextuell verklighet rörande terrorist-operationer kan samarbeta utan att kontext "riskerar" att brytas eller störas.


Utan det senare tror jag att det vanligen är mycket svårare i "genomsnitt" med flera personer. Själva personer i sig ex. rörande bilen här tre stycken på väg till händelsen bör tror jag ofta hamna i språkande som riskerar att "störa" divergensen.


D.v.s. jag tror att tre personer i bilen kan tala emot ett terroristdåd. Samtidigt precis som ett gäller färskt kontext och abnormaliteter kan mycket väl vara vanligare där en annars. Alkohol eller andra droger, särskilda händelser gemensamma för några stycken m.m. kan säkert leda till vansinnigheter här såväl som överallt annars.


Att bättre förnedra symboler

Antar vi terrorism finns en symbol man kanske försökt avlägsna sittande på samma plats som centrum för kommunistpartiets Crime against humanity 1989 när man kanske fruktade vandalisering av samma staty (eller ev. att folk tänkte stå på torget visande plakat för alltid) valde att mörda en större mängd människor [Korreing: Inte en staty utan i närheten av porträttet - inte själva porträttet ens]:


"Pictures posted on Chinese social media sites showed the blazing shell of the vehicle and a plume of black smoke rising near the portrait of communist founder Mao Zedong hanging on the towering wall of the former imperial palace. There were also police vehicles gathered, and crowds looking on."

Från: Fatal accident in Beijing's Tiananmen Square Three killed as car ploughs into site of 1989 pro-democracy protests suppressed by Chinese authorities (2013-10-28) | aljazeera.com (som åtminstone i delar citerar Reuters)

Operationen ovan är om riktad information ej effektiv. Terrorism stör värdet.


Korrekt värde ges av att förnedra och reducera värdet hos symbolen utan att uttrycka terrorism. Givet bevakning kan förvisso upplevt endast "mindre" instansiering vara praktiskt effektiva men etablerandet av en kultur och en pågående verklighet där man gör det ofta och gärna i uttryck varierat samtidigt givetvis med medvetenhe om realiet att snlighet är viktigt garanterande dokumentation såväl som etablerande infrastruktur och funktion för att pågående hjälpa sådana utryck att märkas. Oavsett om kinesiska sociala medier, mer internationella ex. Twitter, etablerande kanaler tidningar, starta sajter för att samla dessa uttryck, SEO as needed, se till att de kommer med i alla relevanta Wikipedia oavsett språk o.s.v.


Och oavsett bevakning gäller att explosionen diskuterad är riktad gäller självklart att alternativ för personer deltagande är verkliga även om jag gärna vill föreslå att tre personer som kontinuerligt flera år gör liknande saker på varierade kända symboler runt om i en stad kan nå längre i total effekt (särskilt om just ej fångade demonstrerande indirekt vekheten och ytan i kommunistpartiets politiska polis-organisationer som en realitet såväl som deras konkreta döda-många-realitet) än en varefter borttagna från möjlighet att göra fler operationer.


Förstärkande dimensioner är möjliga för att öka synlighet. Också om centralitet finns i motiv bakomliggande och/eller själva det visuella motivet finns gäller att adderad kraft från andra faktorer kan öka möjligheten till att nyheten för ut. Ett av många möjligheter - om förvisso kanske lite kontroversiellt - är att utnyttja "reproduktions-reflexer":



Jag vet också att man just nu kanske är lite mer intresserade av monument såväl som stora landskapsprojekt i regionen. Och som generell område med möjligheter finns inget problem i sig med det.


Tagande min historik i vad jag valt att diskutera från delområden jag tittade över relaterade mina modeller, viktsystem m.m. var det del (referenser bakåt finns troligt i länken ovan) men likväl ett område bland många. Och det är verklighet att effekt - via intensitet och associerat värde positivt eller negativt - är en åtminstone approximativ gemensam valuta där inte en utan många vägar finns: inte mer begränsad här än i något annat område den mänskliga kreativiteten verkar i.


Också finns en åtminstone viss kulturell preferens möjligen vanligare i Kina och en del andra kulturer rörande stilistiska eller frysta symbol-uttryck i sig tyngre och möjligen en mindre preferens mot kausala serier av symboler och operatorer mellan dem där en helhet skapas. Det är ett praktiskt och teoretiskt mer krävande område att diskutera här (också rörande att identifiera värde via resp. strategi där större uttryck allmänt i sig indikerar att metod-området är fruktrikt) men mycket möjligt finns mer än allmänt att hämta från att försöka komplettera med mer av det kausala - indikera vägen man behöver gå efter att betraktaren accepterat att symbolerna är veka och starka finns. Både rörande detta och en hel del associerat finns en del från närmare i tiden (såväl som mycket mer bakåt i tiden) under kategori: Visuellt språk och bör bättre följas från äldsta inlägg d.v.s. motsatt sortering.


En av flera sammanfattningar jag gjort genom åren och om knappast en av de mer kompletta tror jag ganska vettigt urval av några metod-grupper man mycket fritt kan använda till de flesta budskap, kanaler, språk (text, bild, nyheter, slagord på väggar och s vidare).



De bör vara en god utgångspunkt och översikt för att se möjligheter att utgå men är ej vad som korrekt eller när man känner att man önskar mer bör se som allt. I paketerade metoder snarare än som mer underliggande är "konsekvens", "härlett", "förstått" från mätande av effekt, vikt-vetskap runt symboler samlade m.m. vet jag inte säkert hur många jag experimenterat med eller riktat försökt mäta när jag noterat dem medvetet eller implicit uttryckta men helt säkert är vi närmare 500 än 11 st. Många om kanske inte alltid eller ens oftast sammanfattade finns att hämta här (resp. längre tillbaka närmare för några år sedan rörande ett antal fallstudier på prylar-elektronik.blogspot.com). Se dock bäst varken visualiseringar eller inlägg som sådana varande färdiga eller ens lämpade exempel: ofta för visualiseringar uttrycker de en eller flera egenskaper jag önskade känna på själv tämligen överdrivet eller som en minnespunkt medan inlägg väldigt ofta mest är egna minnespunkter eller kortare anteckningar. Det finns likväl mycket konkret att hämta om orkar vad det rörande åtminstone mycket också gäller redan rörande själva kunskapsområdena men också en hel del krävande föga i stödsystem rörande mätning eller annan analys eller ens särskild vana att skriva eller skapa visualiseringar (ett gott ord då det är den mentala visualiseringen som påverkande vi söker från den bild vi gör).


Jag kan personligt uppleva - och tror jag genomgående mycket bättre underbyggt i allt runt den slutsatsen än normalt i något runt ex. marknadsföring - att när kombinerat med att man konkret mäter förändring i emotionella associationer, intensitet, samband med andra symboler skapade av konsekvens (ex. vore det vettigt och ev. publicerar jag något i veckan kanske inte givet ansträngning ens att Mao är den mest effektiva symboler för att sprida sig väl till andra viktiga symboler i vissa kontext eller som skattat från centraliteter för "allt" - för mig dom större säg mellan 1000 och 10000 varierat tidningarna i det engelska språkområdet - publicerat) att man utnyttjande handgrepp och metodsystem motsvarande dom elva vapnen kreativt med viss övning adderande resurser nödvändiga har mycket goda möjligheter att förändra de flesta också större frågor jämfört med i princip vem som helst annan aktör. D.v.s. det är inte alls så att demokratiorganisationer verkande med just låg finansiell-budget behöver (om man någonsin är det ens från start) underlägsen någon annan.


Det har varit ganska länge nu en källa till kanske inte dåligt samvete men något jag ofta gärna hade önskat göra bättre riktat just för grupper aktuella här mer sammanfattat. Mer genomarbetat material berör mindre praktiskt här huvudsakligen hur vi mäter, predikterar effekt av budskap, predikteerar förändring över alla symboler från pågående mätning av ett område, matematiska härledningar och principer rörande det, hur mätsystem praktiskt används o.s.v.


En tanke med 11 vapen var att ha den påminnande att om inte ansvar åtminstone möjlighet att göra något mer komplett som när använt kan göra viss skillnad utan någon egentlig verkligt stor kostnad i tid för mig (kanske en till fyra veckor) eller när tillämpat. Där med ett större fokus just på enklare metoder.


Jag borde korrekt när jag i nästa version av mätsystem klart ge några exempel relaterat värde att hämta från att undvika strunt som om har någon verkan kommer till snart nog bara negativt värde såväl som problem. Irrationellt strunt gäller inte bara terrorism utan vi har också haft uttryck inte helt obesläktat bland tibetanerna d.v.s. deras självmords-eldare. Såväl som symboler relaterat Kina. Också som aktuellt mig mätt från engelska språkområdet bedömer jag att det kan vara minst sagt indikativt i att se relationer mellan symboler värda att utforska.