Dikt till en gyllene kvinna

2010-02-05

De dikter jag skriver är en del av arbetet mot ökad förståelse av språket för mitt arbete med min metodik runt reklam och marknadsföring där jag liksom allt annat gärna också vill göra direkt personliga experiment eller själv dokumentera något (t.ex. fotografera) förutom att läsa studier.

Dikterna har jag valt jag att samla här på Nyhetsbloggen. Denna publicerade jag innan det på Pryltrend och återpubliceras därför här. Det är en dikt av typen till kvinna (vanlig för mig när tillfälle till inspiration ges) vilket verkligen är de enda jag skriver som av och till håller acceptabel kvalitet. Ibland när mer av den inspirationen finns än rörande denna dikt kan det dock "spilla" över ett tag till andra dikter.

Klarvit snö med en kvinna i rött.
Upplivande vindar med havsblå friskhet.
Leenden byts med en gyllene kvinna.
Utmanande blick och ivrigt studsande steg.
Intensivt röda läppar väcker mig från stum förundran.
Det härligt gulliga får den en gång trötta krigaren att vakna.

Ändå kan jag se att tror jag särskilt arbetet med att följa musik ett tag kan ha stärkt min poetiska "talang". Däremot övning i att skriva dikter vet jag verkligen inte om det höjer just den konstnärliga kvaliteen även om det blir lättare att skriva nya. De har trots det ett värde för Hedonimeter. Just denna är jag riktigt nöjd med och med datum från 2010-01-04 när jag fortfarande uteslutande skrev till kvinnor är den ett bra exempel på detta.