Priset på olja

2015-09-13

Har vi kanske nedan någon uppgift om:



Relaterat:



D.v.s. positiva signaler bl.a. EU är ej otroligt ej tillfälliga (ej oavsett vad man nu vill härleda dem till dock :-D ).


Sedan kan man självklart argumentera i den mån konsumtion av olja späs på att vi lånar från framtiden. Samtidigt har nu riskerna som varnats för flera år av tycker jag mycket att döma av redan börjat realiseras och vi saknar där fortfarande modeller och resonemangssystem för hur konsumtion fortsatt inverkar. En del områden kan jag mycket väl tänka låg i thresholds realiserade där närmast hastighet på realisering nu är vad som inverkas (ex. där jag kan tänka mig att det ev. är en fråga men ej vill förespegla att jag så jag kan bedöma rörande landområden nedanför Himalaya med "fel" lutning från ismassorna d.v.s. kanske primärt Indien).


Jag kan tänka mig att lägre oljepris några år nu ej gör ditt eller datt jämfört med systematiska åtgärder riktade mot industriområden resp. konsumtion jämförbara med de åtgärder man redan sedan flera år syftat till att förebygga problematiken i.


Vidare tror jag att det är sunt att vi går ur de här argumenterat "sämre åren" en del menar att vi haft. Jag gillar verkligen lika lite nu som 2010 och där emellan den här pseudo-kulturen en del ger uttryck för där man tror att någon värde finns att ge diverse diktaturer - må de sedan vara Kina eller Saudiarabien - ger något värde längre in i framtiden än ett år eller två. Så här må dessa år när det kommer till Västerländet i alla fall vara slut.


För att fortsätta opera-tema i Pump it down...