Gällande denna räntesänkning - South Korea cuts rates as MERS clouds outlook; 14 new cases | Reuters via Economic Times, Indien - att om risk uppfattad hos de som investerar, förser Sydkorea med kassa att göra affärer, handla m.m. o.s.v. (inklusive lån i alla dess former) gäller att om Sydkorea ej känns tillräckligt bra kan kassabrist uppstå. Om så hade en räntehöjning ttänkbart (när allt annat man bättre tar reda på innan man laborerar med ett landsränta antas cike-existerande) troligare varit mer funktionell än en räntesänkning. Jag tror ej att detta vad Sydkorea oroar sig eller föranledande räntesänkning här och nu.
Jag tror här mer att Sydkorea tänker att - reflekterande bakom skrivbordet med någon ekonomi-tidning man annars ej tittar lika mycket i kanske hoppande över middag på stan för att göra ett gott arbete - folk är för mycket hemma, blir nedstämda och negativa, och som vanligt folk (intressant lite korrekt mer än kul formulerat) typiskt för dem börjar när de allmänt förklaras nedstämda få för sig att stereotypiska idéer om vad det innebär för agerande expanderar upp sig. "Alla alla mina grännar så nedstämda att ränta behöver sänkas och om man inte ser ett leende längre på gatorna samtidigt som jag själv ej kan sprida min glädje bakom masken" - D.v.s. dummar ner sig lite extra negativa - Team players i alla fall.
Men om det är så och bedömningen är riktigt är detta ens troligt den snabbaste, mest stabila långsiktiga, eller mest effekt-förstådda på ekonomin i övrigt? Hur vi gör vi själva om vi vill förändra stämningsläge hos någon snabbt (uteslutande kan vi exempelvis:
- Särskilt när en grupp mer förväntat svarande extra på det ge dem säg 500 till 1000 kr. Det spelar inte så himla stor roll om vi nästa dag devalerar bort pengarna samlat efter som effekten reward kom av intränat värde och gavs omedelbart.
- Vi kan förklara att dom är duktiga, uttrycka att vi förstår dem efter att tänkt över sådant man faktiskt i tänkande kan konkretisera snarare än att förstå vad som kommer sägas från kroppsspråk och allmänt humör innan det börjar pratas, empatiskt trycka handen eller axeln. Nicka några gånger. Om problemet är mer låg intensitet - lite oskerähet om ma norkar klara något - kan vi göra en stor visuell bekräftelse: Kanske en tumme upp.
- Vi kan fundera igenom, mäta, kanske fråga ut några personer för djupstudier, eller många med färre frågor, för att försöka begripa vad ev. konkretiserat men irrationellt eller lösbart deras negativa valence fåttde de - vissa personligheter mer än andra - kan förstöra känsloläget med fortsatt. Skapande lite runtgång i det. Går dom att oroar sig för Grekiska statsskulden nere i Sydkorea? Kanske kan det lösas genom att förklara att Greken är för känslomässigt bombastiskt i dialog och Tysken för hemmat austiskt i att uttrycka sig så att de är tvingande till att uttrycka sin frustration, besvikelse, motivivation m.m. via återkommande läckande till dvierse tidningar numera alltid mer eller mindre vad vi alla hårt 200 gånger här
Gör japanskt släktadne av delfiner vissa grupper mer ledsa nu än innan? Kanske kan man sänka momsen på BIO-biljetter till filmer som är korrekt japanskt ("över-starkt" för vissa kanske) graceful cute såväl som nästan oftare det gulligt mer vulgärt komiska (stora mjukisdjur som lånar lite features från spädbarn för att engagera upp kvinnorna - För att ge ex. på en fördom så klart - jag har då aldrig märkt eller hört om att kvinnor skulle vara som oftare systematiskt mer motiverande runt barn i ha mening eller kunna aktivera sig emotionella här från att se barn i verkligheten - 3D - eller på platt falsk fiktiv 2D på bio).
Bara därför att risken när realiserad ligger i ekonomin behöver skyddsåtgärden eller motmedlet ej realiseras där. När stor vana finns så från kanske oftare andra risker kommande från andra områden för hur relativa storlekar på dem fördelade sig kan kanske göra att man tänker lite för smalt ibland. Ändå finns ju ett par hyggligt lyckade exempel på länder som fick resp. fortsatt för en i alla fall får värde av ändå ganska begränsade riktade åtgärder. Pröva exempelvis följande:
- Identifiera landets mest gemensamma mänskliga symbol.
- Jag har för mig att det kan vara kvinna görande detta lite mer komplext därför att avägning mellan realiserad effekt och förväntad smakfullhet är konservativt understryken.
- Surfa runt lite i Wikipedia tills du tycker dig ha en ungefärlig bild av vår 30 - 40% av tryckt media ligger någonstans. Ta mängden uttryck på nätet och skala det från detta antal och antal medborgare.
- Börja arbeta mot detta - PR-bilder når väldigt långt om man gör ansträngning nog för att de ska vara bra, event-relaterade, och gärna unika för resp. större aktör - för att uttrycka den entitet med de bilder du väljer.
Och när ej inkorrekt rörande sammanhanget ser man till att den som kanske annars ofta nog uppfattas mer av en sur bitch som sällan ser glad ut och till och med är så besk att hon börjat besvära folk i omvärlden som den här stackars japanska presidenten grävande upp gamla feminist-frågor om tvångs-harem för japanska ockupations-arméen.
Och förvånas över att om negativt och down i verkligheten innan faktiskt gick ner i betydande mening att du får en mätbar förändring. Det bör ej göra systematiskt skillnad fortsatt särskilt troligt av honom för Sydkorea men torde demonstrera den övergripande metoden: Män och Kvinnor ska se glada och inbjudande ut när de representerar offentligt till eget folk precis som när de möter främmande män och kvinnor representerande sina länder När folk är i förändring pågående nedåt (tänk mermer av eller närmare en andra derivata av en tänkt funktion) medan de ej särskilt troligt bryr sig under konjunkturens glada år: Kris vi fortfarande lär d.v.s. förändring växer gör att folk söker sig till kollektiva symboler lätta att tillgå: När de sagt något mer eller mindre viktigt / rationellt i tidning är dom ytterst tillgängliga både att titta mer på med tid ögonen spenderar där resp. hur troligt man faktiskt bryr sig i att läsa vad de sa.
Och bra pressbild har primacy över citatet oftare om rätt använd av publikationen. Den märks först och om bra fastnar ögonen.
Dröjer man för länge - allt har gått riktigt dåligt dåligt som befintligt - är saker svårare även om försämringen fortfarande växer att få något resultatet av via dessa metoder om vad vi kan lära från individers förändring av depressiva tillstånd är i någon mån överförbara hit (för population tror jag det även om det ej påverkar mer än osynligt för andra än kanske mindre grupper: Men tror jag tillräckligt i antal för att störa dynamiken i att få lite waving vidare timmarna efter när de möter varandra: Kändes bra att vara lite glad båda riktningarna med A medan sedan kom Hans och var typiskt för honom jätte-sår klagande över hur dåliga på allaa sätt såväl ungdomarna som gamlarna är numera. Precis som om han inte sett hur glad vår minister var när och förklarade hur räntesänkning normaliserad inflation och pris på import påverkar vår köpkraft.
Relaterat
Surt svenskt exempel från år bakåt (osäker på var aktuell morgontidning uttrycker sig på för nivå idag i dessa känslor i genrellt bias: Problemet i mening i tydligt uttrycks-centrum för en påbörjad färsämring - var ej bara relaterat dem och vid sidan om sådant som allmän ekonomi m.m. tror jag säkert att tidningsbranschens egna negativ-hysteri upparbetat här sedan några år påverkade.
Några Obama- och Bo-bilder (bättre finns på bloggen för den som känner sig nere och "shopping-trög" eller fått för sig personalen på stam-restaureringen är farliga därför att ett par av dom hostar blod ibland) rekommenderas att leta rätt på fler och bättre att titta på istället för att sitta hemma med pengarna.
Djur är lätta att göra gulliga. Tänk vettigt när din politiker ska ha hund. Det är ju oftare ett sällskapsdjur så föga nersida av att tänka till och undersöka i forskningen om vad känt rörande vilka raser som är mer gulliga. Prata med några fotografer också. Sedan när genomtänkt kan du ta det svåra samtalet med din politiker rörande hans gamla fula - föga anime-gulligt tjock utan bara tjock - blodhund och hur den för nationens väl behöver ersättas av en malteser kanske (jag tänkte inte als på förra statsministerns hund - Om det var en blodhund utan skriver jag mer Agent Sniff i förgulligad illustration jag försökte mig på att göra). Ska folket bli glad gäller det att våga att tänka ekonomiskt effektivt utan att på felsätt blanda in känslorna så de stör alla glada sympatiska tweets hans nya hund såväl som nationella nit accepterande sorgen för folkets väl.
Jag nekar på det allvarligaste försökt skriva något inlägg med titel uppmuntrande svensk politiker att läsa det för att sedan hjälpa honom att förstå att hans hund behöver bytas ut till något mer gullighets-effektivt: Och om påstått så var det bara som ett skämt och var inte på något sätt relaterat till hans beslut efter valet att vandra ut ensam i skogen lämnande vrlden såväl som samhället: Ingen sörer sin hund så särskilt när man gjort sig besvär att förklara att det bara var ett skämt och att blodhundar också går att göra gulliga:
Foto: Meaganjean
Från: Det är dags för Utrikesminister Bildt att hissa Flaggan på sin blogg (2010-05-31)
Du behöver inte ens vara hund eller "valp":
Från: Riktad information - Navigation: Förstärkt i spatiell organisation
Och passar du bättre i svart kan fortfarande värdet av the smile vara ytterst funktionellt.
Från: Energieffektivitet viktigt i politik, ekonomi och försvar: Clinton når förändring till låg kostnad i människoliv, pengar och miljö (2012-11-21)
Det är ej korrekt överensstämmande med verkligheten att jag mördade Fredrik Reinfeldts blodhund
Rultig japansk "maskot". Allt det övergulliga som jag minns att jag pekade på när det aktuellt började oro en del lite när Kina en tid visat sig mer krigiskt. Jag vet dock inte om skulle vara ett försökt balansera filmindustrins större framgång med rultiga gosedjur än vid om Godzilla mindre majistät med krigiska odjur Jag tror de båda är bra och värde berör lite på vad du vill uppnå: Ska du skrämma iväg President Xi från att komma ockuperande din största "ö" är nog odjuret bättre men vill du ha en ku semester i Kina med många intressanta möten med en främmande kultur även privat förgulligar du nog bättre upp dem först med en massa rultiga figurer så att åtminstone kvinnorna känns optimerat tänkande narrow mot romantik. Och självklart p.s.s. kanske för alla metro-sexuella män som sista tioåren spottat ut sig åtminstone från de svenska gymnasierna.
Känd ikon i IT-världens Cute it Big Business: Meyer, Yahoo! från Google åren
Större samling av visuella positiva, glada eller gulliga foton närmare när jag tittade mer samlat en tid på positiva bilder direkt själv tittande på dem finns dessutom en del-samling inkluderande välkändaa Yahoo! CEO Meyer från ett foto under hennes Google år såväl korrekt gullig från naturlig skönhet, röd klänning, the smile och en spännande stor boll. Vad många unga kvinnor aspirerande på en karriär inom finans säkert kan lära sig mycket.