Komik publicerad nyligen

2015-03-10

En del av och till sista två åren stör sig på att komiken "märks" dåligt. Det hamnar som bakom andra inlägg har man tyckt.


Jag har efter att jag tyckte mig förstå komiken och vad nöjet i det ska vara oavsett rationell eller irrationell humör mer tänkt mig att det är som en uppmuntrande belöning för att ta diverse läsare igenom mer tråkigt innehåll formade över tiden som en cader av super-kunniga individer som äntligen kan ta världen till något vettigare så jag slipper irriteras ständigt. Lite som en demokratisk Caesar sista fem års perioden i Gaul brevväxlande och mötande folk från Rom ersättande hans generösa utdelande av guld.


Samtidigt tycks det projektet gå så pass trögt i effekt att jag börjar fundera på om jag kanske överskattat själva grundkapaciteten hos många av läsarna. Inget skuld på läsarna här. Det kan ju faktiskt vara just dom som behöver hjälp här. Given den idén tänkte jag pröva något inspirerat av modern penningpolitik resp. kasta guld på gatorna till pöbeln i det antika för en omedelbar effekt och av och till lyfta ut de sista komiska för dom som inte ids göra sig till något mer än dom är och bli en stolt medlem bland Husmans cader.


Det ska dock förstås som en tillfällig åtgärd i väntan tills jag tydligare ser hur den moraliska dimensionen istället kan bättras upp hos läsarna. I grunden måste sökande humor som något annat än en belöning efter att noggrant läst och funderat över viktigare material vara en moralisk defekt eller underutvecklad drivkraft. Men för dessa moraliskt lite vekare att lära att komma samlat till en återkommande punkt så att man kanske senare där kan börja hantera det moraliska problemet tycks vettigt.


Inledningen här så man förstår att skämmas och kanske själv bättra på sin dåligt uttryckta moraliska drivkraft får gälla som ett första försök i väntan på något mer avancerat. Kanske grupp diskussioner av något slag där ni kan självorganisera något för att hjälpa upp vandras moral.


Humor sista dagarna. Det finns några till men jag tyckte inte de dög. Här kanske det inte gör så stor skillnad men samtidigt har också jag svagheter och lite irrationellt givet publiken kan jag känna att mindre än mer än i övrigt man kan finna samma tidsperiod ej är vad jag vill lyfta ut särskilt så här.



Och nu följer ett fint föredöme för andra som uttrycker humör. Konstverket är både kul och skapande ett gemensamt värde för hela Sverige genom att tipsa om ekonomiska värden i ekonomibranschen som kan skapas.



Att bara nöjesskämta utan ett djupare värde är mig främmande. På så sätt höjer man sig över att vara "bara" en människa (från mitt perspektiv medan många andra ska vara nöjd med det) skapande mer av den gemensamma mänsklighet som kanske inte alltid räcker till om inte några adderar mer kompenserande för en brist från andras omänsklighet. Ovan blev det ju faktiskt överskotts-mänsklighet förutom för Sverige till Nordkorea såväl som Kina. Det är ju ordentlig andel av hela världens befolkning...


Denna var egentligen inte i sig kul nog för att förtjäna att komma med. Men varande feminist sedan många år ställer jag alltid upp och ger en kvinna i fara stöd. Och det tycker jag att ger Hillary. Efter dom tusentals år endast kvinno-feminister arbetat med frågan tror jag att det bör vara tydligt att det mer behöver vara en allmän-mänsklig fråga om det någonsin ska bli bra stabila år. Kanske är det att kvinnorna kommer efter med det matrialkalisk perspektivet när de föder barn och är hemma med dem skapande en patrialkalisk obalans mot männen? Så för att uppmuntra särskilt mina manliga läsare att addera den doability jag tror saknas inom feministen som jag tar jag ändå med skämtet.



Jag prövar också givet hypotesen att den dåliga läsar-moralen kanske sträcker sig bredare än till att föredra komiken uteslutande att följande inlägg spekulerande om teknik för konstförfalskning kan skapa ett jämförbart värde.