Postar om Libya twitter

2014-12-20
Men ni får ta formatet som det är. Det är ej som jag vanligen gör det. Dröjer med det någon dag då jag ej accepterar datorer med faktiskt poäng för mig att vidröra internet själva fysiskt utan om alls via flyttbara usb-drivers via "legazy-"zip:ade filer. För mycket tid, för mycket pengar, för många vi i det.

Nedan Libya här i blogg-inläggen:

Nu är dom i luften & Libyen-inläggen samlade
2011-03-19



Storslagnare musik än så här går ej att finna: Jag är trygg i givet mina stabilt skakiga ryska-språk-kunskaper att den vinner föga på översätter. Det fina med diktaturer är dock den storslagna musiken: Värt några hundra tusen svältande till döds. Men fel-tänket här är att vi inte ser Libya: Varför gav inte öknen samma storslagna musik? Rasistiskt tänkande är inte rätt förklaring: Orsaken vilken kan överraska många är att det inte är själva diktaturen som skapar musiken... Utan människorna så att säga: Fryser du dom seriöst kommer det ut musik ur dem men törstar du dem torra kommer det inte många ljud ut ur dem alls.


Relaterat

Ryska 2013 inflygningen av kärnvapen mot Sverige: Att rösta på Socialdemokraterna därför att Sveriges gränser är viktigt - 2014-12-19

Och jag röstade inte i förra valet alls. Och innan dess ej på bra många år överhuvudtaget. Hanteringen av gränsdragning motiverar men dock likt föga jag i övrigt kan tänka mig till att ge nuvarande regering stöd. Bättre. Effektivare i riktiga försvarsvärden - pengar och skallar - på sex till 12 år no doubt att visa gräns nu billigare än mer senare. Sedan är självklart the big issue här att försöka landa Ryssland såväl som jämförbara geo-politiska entiteter stabilt i demokrati (inte minst Iran och Pakestan) men det förändrar ej betydelsen av att hålla gränsen ren när det gäller lokaliserad pay-load såväl som inflygningar.

PS

Liksom my $apa = $kreml; $apa=~ s/[^a-z ]//g