Spännande tider

2013-09-23

Ursprungligen publicerad Spännande tider - Hans Husman om Prylar.


Stor turbulens redan i världen. Ingenting i det bör överraska oss post sommaren 2011. Men vi är säkert alla spända inför åren som kommer. All tydlighet såväl som intensitet det överskapar jag ännu sett i out-of-major-topic-areas har varit sund och förväntas bibehålla sund nivå. Särskilt tror jag större politiskt engagemang i västvärlden allmänt varit bra också om återupplivandet i det bredare ännu ej hittat fram till gamla eller nya över tiden stabila kanaler.


"I've got the moves baby, you got the motion
If we got together we'd be causing a commotion

You met your match when you met me
I know that you will disagree it's crazy
But opposites attract you'll see"

[...]

"I hope you find what you're looking for
Is it mine, walk through that door
We're wasting time, make up your mind
And get into the groove"


Och ej att min bedömning är uteslutande upplevelse eller vetenskapligt sund predition. Vem vet kanske vann vi några steg. Sannolikhet i sådant går ej att bedömma i vad som är unikt. Kanske. Motivation är givetvis lika viktigt som alltid. Senare om vi når längre kan vi inte belöna rörelse med vad som då förr var ökad motivation. Ännu nu oavsett rörelse svag eller ingen rörelse ökar man den när praktiskt görligt. Den enda kända nu funktionella vägen för mig att bedöma trovärdighet i djup är genom verksamhetsplanering där men där trots att jag kanske varit mer benägen för brist på djup etablerar man tänkande hantering den egna organisation under och post nedläggande om så krävs i för det mer riktad myndighet såväl som akademiska funktioner. Jag ser för något ändå tämligen öppet oerhört dåligt i den senare men sekundära indikationer kommer och senast som fick mig att göra en - för en enkel man likt jag levande nära jorden och skogen - ovanlig helg-resa till storstaden för att handla Financial Times. Partiets yngre kommande generationer är för mig väldigt tysta. Att man börjar förstå att man måste acceptera realitet för att inte vid slutet ha förlorat allt och nu gör det i dom egna leden: i lätt så svag liten början i alla fall.


[Red. Slut citerat inlägg.]