Säkerhetsrådet pratar fortfarande Syrien

2012-02-02
Uppger Voice of America i UN Security Council Still Discussing Syrian Resolution.

Jag är optimistisk. Att de diskuterar tror jag indikerar att Ryssland inte är helt låst.

Vidare ska man vara optimistiskt därför United States har den kanske mest kompetenta utrikesminister de någonsin haft. Viktigt i en tid när Kina-lånen växer och politisk-förändring i världen i vad den globala demokrati-rörelsen vi upplevt särskilt 2011 förändrar spelreglerna är hon tuff.

Det fick vi trevliga indikationer om redan 2009 när hon röt till åt journalisten 2009 och jag tänkte det här är en utrikesminister som lovar gott.

Därav att hon belönades unikt att ligga på bild i faktaruta som kvinnlig förebild av ansedda Nyfiken vital som kvinnlig-förebild 8 - 10 månader tror jag som del i:

Kvinnliga förebilder inom vetenskap i Nyfiken vital


Det är min tro att om man här vågar se det moraliskt riktiga och inte i svaghet för kortsiktig enkelhet väljer att vika sig pressar Ryssland nås en bra lösning. EU har här i flera länder - Tyskland inte minst - att lära av United States Secretary of State Clinton.

Madonna med Revolver (se också Gambler med Madonna- Samverkande förstärkning för en diskussion om dubbel-mening i lyriken aktuell också för Revolver) kanske är vad som passar till en så kraftfull kvinna som Madam Clinton?