Även om området är en trivialitet är just följande viktigt och menar jag generellt:
"Trenden att medierna berättar om olika sätt att leva ökar trycket på att medborgarna ska hänga med i nyhetsutvecklingen. Det är helt enkelt inte längre legitimt att skaka på huvudet och säga att man minsann inte är intresserad av schlager eller dansband".
Från: Töntstämpeln hjälpte dansbanden bli "rätt" | Expressen
Det är en konsekvens av den princip jag i min modell som ett av de grundläggande benen och oftast refererar till som krisens språk. Lättast är det just att se i kris där språket i en grupp närmar sig varandra liksom att redundans och intensitet ökar.
När nu media bevakar fler områden öppet i populärkultur får vi en långsam variant av det där vi i citatet också har mer eller mindre runt linjerna speglade. När du upplever fler områden i media öppet skildrat hamnar vad de representerar närmare vad du upplever är din flock.
Därmed blir det mindre riktigt för varje individ liksom hur vi uppfattar andra individer att uttrycka relativ överlägsenhet över den andra gruppen.
Av samma två enkla principer får vi ju också i övrigt för allt från homosexuella, kvinnor inom matematik, färgade o.s.v. att när vi ser dem i en roll och vänjer oss vid det är det inte längre nytt i språket vi tar emot och därmed heller varken oroande eller vad vi reagerar mot.
Men det är inte begränsat till flocken. Vad flocken uttrycker är en värdering vilket ju också mycket annat är. Även om mycket sådant kan översättas fram och tillbaka till tänkta flockar behövs det varken inte. Det är relativt acceptabelt exemplifierat i:
"Fysik brukar jag i och för sig inte prediktera men de områden jag gör det i har jag ju vant mig senaste året om inte längre att lägga rätt gång på gång och senast ex. där modell direkt indikerade om den var riktig i dom delarna följande två från dagarna nu: What's in a simple line drawing? Quite a lot, our brains say som vi ju roade oss att uttrycka och diskutera runt just streckgubbarna ex. i:'Jag förklarade relevansen i en precis publicerad artikel i Nyfiken vital om skämtteckningar att det är relationerna mellan delar av händelser, rummet och figurer som har störst betydelse medan vi approximerar också hårt delarna. Att vi kan skapa ex. skämtteckningar med streckgubbar / streckgummor som ändå bär relevans för oss är ett exempel på det.'
Från: Desinformation under krig - Exempel från LibyenOch The incomplete art of brand imagery vilket är samma sak som kan orsaka problem med brytning d.v.s. relationen håller men det sätt vi är van att den rör sig ger vad vi kan se som en felkod. Jfr med denna studie jag såg som oerhört förklarande på hur man bättre skulle förstå relationerna i våra biologiska neuronnät:
Ett till sätt att se på det är den uppfattade linjen i hur du värderar information och ämnen "ortogonalt" mot hur de kategoriseras. Jämför med med eller mindre som diskuterad i: