Google knappt användbart längre och helt säkert dataförstörande

2011-05-20

Jag tror kanske skillnaden jag söker att uttrycka i Sökmotor för politik och vetenskap? kan illustreras med:

Trots en välgjord sökfunktion på Google Youtube hittas den inte där via besläktade ord men Google.com gör det som ingenting.

Varför fungerar det där bra? Google har statistiken för alla relationer och folk avviker för en nöjesanpassad tv-serie gjord för att ligga extremt högt i alla efectos especiales inte alls särskilt högt. Det finns få associationer när vi inte minns namnet vi kan starta på.

När vi börjar på vetenskap tycks för att igen jämföra med Google nivån inte ligga högre än trots att jag inte klickat på en nyhet om Google, Apple eller Facebook på säkert ett par år med ev. något undantag är Google News ändå totalt oanvändbar för mig föär forskning. Science är 100% dessa varumärke. I bästa fall kan för studier Google Scholar fungera men för relaterade nyheter finns ingenting.

Motivation relativt relationerna speglar inte subset och syfte trots att man maximalt delar information utan det faller ändå ner till att besöka biblioteket, göra site-sökning eller strö surfa. Apple m.m. varande så status högt och därmed intensivt uttryckt av allt från reklam-säljande enditeter till återförsäljare går inte att separera ut för Google Nyheter så de vetenskapsnyheter jag vill läsa är plattformen värdelös för.

Det samma gäller politik där oavsett hur man söker och aktivt väljer blir det ändå den här typen av belöningsstyrda nyheter.

Låt mig konkretisera.

1. Klickar på Sci/Tech.

2. Har använt tjänsten sedan den startades i stort sätt två till sex timmar dagligen havande ingen semester mer än kanske en gång och full srufande då också.

3. Nyheter jag klickar på speglar utmärkt vad jag skriver om här och på Nyfiken vital med cirka fyra månaders undantag under alla år när jag gjorde en fallstudie för Apple.

4. Sökresultat i ordning:

Apple expected to introduce 'iCloud' in June, if music publishers agree
Helt ointresserad och kommer aldrig bli det heller.

Sony hit again with two hacks
har aldrig vidrört ett Sony tv-spel och läser inte nyheter om det.

Verizon considers family data-sharing plans
Jag bor inte i USA så vad bryr jag mig i Verizon.

This week in space
Det händer att jag läser rymd-nyheter men inte den typ någonsin jag sett på Google News. Inte ens att jag tror jag någonsin klickat det.

Google's young 'Doodle' competition winner dreams of becoming an astronaut
Jag har ju minst sex gånger på uppmaning från Google klickat i att dela information. Givet att jag regelbundet besöker deras bloggar kan jag få slippa halv-plagiat och direkta plagiat. Sökmotorns mening för mig är att filtrera till vad jag söker och inte vad jag redan har.

DUI checkpoint apps and the App Store don't mix
Varför skulle jag vilja läsa detta när jag inte har en Apple? Går utmärkt att skatta från lösningen på Apple problemet.

Apple-Loving Tech Columnist Allegedly Hit Wife With iPhone
Det spelar så ingen roll om det handlar om Apple eller något annat. Denna typ av nyheter läser jag inte. Överhuvudtaget. Inget ens i närheten. Jag delar data maximalt men får ändå något genomsnitt. Och inte ens att det är aktuella nyheter. Saker sägs ha publicerats för en timme sedan men jag har haft det i Google Nyheter i kanske tio till 20 minuter och i RSS däremot i en timme.

Analyst Raises Estimates for iPhone, iPad, Mac; Price Target $460
Read my lips. Ingen iPhone. Hur mycket jag iPhone ska jag behöva plågas med för att folk vill ha ett metrosexuellt smycke att imponera sina heterosexuella manliga vänner med?

After surgery, Giffords has new goal
Läser inte denna typ av nyhet och har troligt aldrig gjort det via Google Nyheter. Varför delar jag data med Google alls? Man plågas lika svårt ändå i Google nyheter?

I'm Skeptical of the Amazon Ebook Ratio
Har aldrig köpt en bok av Amazon. Har aldrig sökt om Amazon. har aldrig klickat på en nyhet om Amazon. Varför ska jag plågas med det här?

Lenovo ThinkPad Edge E220s
Thinkpad. Very Science. Rocket solid rocket science.

Scientists: Apple makes your brain go all religious
Men är de verkligen Apple som får mig att offra djur på altare för att önska saker relaterade till Apple? tillåt mig att tvivla.

ARM: Intel Has An Uphill Climb Ahead
Har aldrig sökt om processer vill inte läsa om det.

Mozilla follows Chrome with add-on to hide navigation bar
Science and technology. Är det inte Apple så är det internet surfande i en eller annan form. Kan jag få stänga av det kanske? Om jag nu vill surfa kanske jag hellre gör det själv och inte använder en sökmotor? Vem läser nyhetsmedia för att få nyheter om en marginal-applikation i livet? Inte när man klickar på Science and technology i alla fall.

Reel Grrls turns down Comcast funds, cites free expression
Free expansion. Rocket science for sure. Comcast. Hur får jag in comcast på min icke-existerande svenska TV eller vad det nu är för något.

The Week in Tweets: Apple Stores Turn 10
Oh Google News. Du har som inte förstått alls vad jag söker. Jag söker aldrig i Google News om vad Apple uttrycks om i Twitter ändå fortsätter man trackasera mig med det tvingande mig till att göra en egen sökmotor.

Gartner: Android and Apple win big globally in Q1
Om Gartner jag rapporter om dig har du blivit fet. Welcome to Ma Bells gang.

Groupon and Loopt Team Up for Location-Based Alerts to Discounts
Är det Apple rapporter och kan jag även om inte slippa att få läsa om obskura rabbater där något försöker de enstaka gånger jag klickat på det hängt min dator via flash inklusive via Google Adsense (avgörande orsak till att jag inte längre kunde ha kvar Microsoft windows vilket radikalt förändrat vår syn kring saker).

Zuckerberg: Kids under 13 should be allowed on Facebook
Jaha men jag är 36 så va fan bryr jag mig. sänd dem till internat-skola och lämna stan och internet till vuxna. Eller ha dem att jobba åkrarna bara jag får vettiga nyheter på Google Nyheter.

Students: Buy Windows 7 PC, Get Free Xbox Återigen: Varför delar jag data? Är jag student? Har jag någonsin visat intresse för Xbox i mina sökningar? Har jag nyligen bytt till Linux Ubuntu? Vad gör man med data här om inte sökresultaten? Visst att jag kan se att jag fick tyska sökresultat efter att ha skickat visst data till Google men sådan användning kommer till värdet av sökresultaten. Själv dokumenterar jag ju allt som går in och ut till datorn så jag har lite statistik kring korrelation.

Utmärkt. Låt oss nu söka på.

Applied Immunology. Pressmeddelanden och jämförbart. Inte helt irrelevant men åt det hållet.

Programming Perl..

Oh my. Så Google Nyheter sista tre månaderna.

Verific Unveils Perl Interface for Its SystemVerilog, VHDL Front-End Solutions
Hum.,,

Perl 5.14 released

TEAM NEWS: Gaunt Brothers Racing Lands Sponsor
:|
Och det blir inte bättre. Utan sämre.

Some baby names only a parent could, um, Like
Ok här också men över tiden som jag menade.
\,,/

Si2 Has Lots To Show at DAC
Ok de nämnde Perl en gång. Vad är värdet här istället för att ta ner det själv som RSS?

Perl and Python float on open source VMware cloud
Float? Vad är det? No relevant och det är som vi sett här mycket.

On the Value of Reading Blog Comments
Upplys mig vad värdet är och hur det växlas in till kvinnor i rött, börjar med byar i bergen att suga blod från ocu tha stor motivation att just detta är rätt.

Guest Post: Introducing Zenwalk Linux 7.0 Live CD Version

Har jag inte bättre saker att göra än att behöva skriva en sökmotor för att kunna sköta mitt dagliga surfande. Va fan håller ni på med=

Jag tror det snart är läge att gå igenom vad jag använt Google som isomofisk relation med för se om det kan få lite förändring så man slipper lära sig något nytt verktyget och ta kostnaden det innebär att hitta något annat att relativt skatta den entitet med.

Och på samma sätt varför delar jag data när5 jag ändå får mina inställningar omsatta regelbundet? Hur kan det vara rimligt att mina Youtube inställningar från samma dator, samma OS och samma konto går till andra språkområden (svenska från engelska) en till två gåner per månad? Vad är mitt värde med det? Och vad är Googles värde givet att jag aldrig klickar på annonser och heller aldrig tittar på filmklipp med reklam givet att de hänger av och till min dator krävande bl.a. flera ominstallationer av windows. Och igår hade jag Google Chrome hängande Ubuntu också. Förslagsvis. filtrera annonsörerna eller så filtrerar jag bort Adsense permanent. givet varifrån mina intäkter kommer kan jag se en nersida. Men kan jag inte använda min dator är den större.

Ska jag vara uppriktig här. Google behöver skära folk. De har kommit ordentligt fel i hela kvalitetsfunktionen som hade behövt reagerat långt tidigare och städat ut inte primärt kod utan metodiken, kulturen och satt en ribba var man levererar.

Och de raderar ditt data före helgen och tar sedan ledigt hela helgen för att inte återuppta återställande av data. Jaha. Men det om jag tar och diskuterar vad jag i inflation använt Google för att skatta för relativ om jag väljer att göra det. Det kommer så aldrig inträffa att jag vidrör en "nät-PC" eller ett cloud av en leverantör som inte klarar att driva en blogg-tjänst utan ständigt återkommande problem och går hem för helgen efter att tjänsten gått ner. Vad är mina radera inlägg?

Matt det var en man det. Utkastade från Kina år innan Google. Och frågan var väl om Google inte fick hjälp med att bli utkastade eftersom det aldrig blev av för dom. Svarade alltid på mail gjorde han också. Nu lär han väl inte vara kvar på Wordpress antar jag men kvalitet prioritet än idag fullgott - och fullgott är mycket - som en del av personligheten. Skicklig. En modern amerikansk hjälte. Den typ av förebild USA behöver idag. Kostnadseffektiv kvalitet där tillförlitlighet och moral är ryggraden verksamheten och Senaten inte kallar dig för förberedande utredning inför åtal kommande år eller kanske tidigare - i värsta fall.