Framtiden efter relevant trafik och effektiv bred reklam

2010-02-18

Steget efter att tagit relevant värdefull trafik för större mediekoncerner jämförbart med vad som diskuterades i:

Stora nätaffärer gamla betrodda domäner (tidningar på nätet) kan ta
(Vilket i sig är mycket stora belopp särskilt inom säkerhet.)

Är menar jag de typer av anpassningar av annonser på relevant innehåll där man går utanför för i kanal specifikt efterfrågat innehåll och tittar på för personen implicita faktorer. Det diskuterade jag utanför en studie från ledande och helt fenomenala Duke University:

Att beräkna generella värden av vissa typer av faktorer

Deras resultat är givetvis ännu mer intressant när relevans är låg t.ex. när det gäller bannerreklam som sträcker sig över en hel sajt. Där kan aktörer som redan idag har kompetens kring det visuella - till skillnad från mig - säkert ta ökade intäkter tämligen omgående.

Relaterat

Flera relevanta sajter från Duke University inom hälsa och forskning om människan:

medschool.duke.edu/
library.duke.edu
www.dukehealth.org

Verkligen jag också tror att vilken svensk student som helst som söker en amerikansk utbildning inom läkarvetenskapen ska överväga Duke University.

Något trevligt med de amerikanska universiteten jämfört med de svenska är givetvis också deras satsningar inom sport. På Goduke hittar vi Dukes satsningar på:

www.goduke.com