Glöm inte bort långt hårt arbete

2010-02-18

Aaron är alltid någon att läsa därför att han är kunnig och intelligent, och tänker längre än ögonblicket. Sedan finns det förvisso avgränsade frågor där jag tycker väldigt annorlunda men det är snarast ett värde när argumenten har värde därför det utmanar din världsbild. Följande inlägg han skrev är läsvärt:

Slow & Steady vs Hype, Crash & Burn

Jag kom att tänka på det apropå en sammanblandning i mitt minne och därmed försvann hela poängen med mitt inlägg. Ändå även om ingen konkret moralisk poäng finns här (det kan finnas men nu kan jag inte avgöra om så är fallet) kan vi ändå avsluta inlägget.

Vad jag hade tänkt säga var att:

www.matklubben.se

Funnits "ganska" länge på nätet men jag kan verkligen inte avgöra det (eller snarast brydde jag mig inte att kontrollera det) då jag blandade samman dem med en i segmentet likartad sajt som funnits en fem år kanske med i färger likartad design. Det är sådant som händer av och till efter att man upplevt internet mer aktörs-intresserat.

Hur som helst hade fenomenala (när det av och till gäller redaktionellt intresse) Resumé en trevlig artikel om dom:

Webbyrån som körde om Bonnier

Det säger ändå oss kanske något om att alla sidor som vi har i övriga delar av världen existerar på nätet och de kan samtliga ha värde? Det går sällan att förenkla saker och ting. Värde kan ges både snabbt och långsamt, och det värdet kan både vara kortsiktigt och långsiktigt.