Japanska Trend Micro uppges enligt Resumé planera att avsluta sin annonsering på IDG:
Området uppges höra till Fredrik Bernsel som jag en gång i tiden "indirekt" levererade artiklar till när han var chefredaktör för Säkerhet & Sekretess (men fler tidningar också tror jag vilket är logiskt givet synergi-effekterna). Han är nog en av dom jag uppfattat drivit många av IDG:s nya satsningar i Sverige men jag har verkligen inte följt IDG på ett tag.
Här kan jag kanske få för mig utan att säkert veta att Trend Micro fått god avkastning på en del andra marknadsföringsåtgärder jag vet att de genomfört (lokalt Sverige kan jag inte bedöma något och jag lätt spekulerar i övrigt) samtidigt som annat totalt kanske inte gått särskilt bra. Man har ett problem. Och att det kanske varit så ett tag men att man använda upplevt ett implicit värde men när man vill se över kostnaderna så prioriterar man marknadsföring som ger ett mätbart bättre värde.
Ändå jag tycker det här är intressant därför att jag tror ju att med en lite annorlunda paketering av IDG (och jag menar absolut inte att man skulle sälja redaktionellt innehåll eller sökmotorvänliga länkar) kanske sådana här större annonsaffärer går att göra betydligt mer attraktiva utifrån vad japanska Trend Micro söker.
När jag nu efter att ha skrivit det ovan tittat efter dom faktorerna jag inte direkt hade uppdaterat för mig kan jag inte annat än att tro att viss förändring paketering troligen bör kunna ge IDG affärer med Trend Micro eller andra leverantörer. Det är underligt det där. Aktiviteter som levererat hög kvalitet många år och fortsatt gör det släpper fram annat utan att ens verka lägga märke till det men det är vad vi människor alltid gör tror jag. Egentligen tror ju jag att IDG mycket väl skulle kunna ta större "anti-virus-affärer" i pengar räknat när man tittar på webben (internationellt).
Relaterat:
www.google.com/search?hl=en&source=hp&q=anti+virus&aq=f&aqi=g10&oq=