SVT rensar (inte) bort JKL-konsulten Anders Björck

2009-11-23

Notera följande korrigering jag gjorde (eller så jag skrev jag omedvetet fel här för att bättre påvisa hur horribelt SVT agerar):

Korrigering: SVT låter JKL-konsulter fortsätta att agera i programmen

Dagens Media rapporterar att SVT nu ser över vilka experter de använder för kommentarer. I just detta fall är det JKL-konsulten Anders Björck som tagits bort:

JKL-konsulten Anders Björck bort från SVT

Apropå JKL fick jag för ett par dagar sedan för mig att jag såg Lena Smedsaas (tidigare TV4) i Uppsala ätande mat tillsammans med folk från UNT? Men jag kan ha sett fel. Även om jag tog fel på personer var det intressant. Fick mig att ta in tur in och äta middag på samma restaurang men jag fick inte bord så att jag kunde höra något. Det verkade nog vara socialt.

Blandade färska inlägg om tidningar, TV och andra delar av media på Nyhetsbloggen:

onDemand och reklamfilm från Com Hem (kul flip)

Trycks JAS bort från Brasilien?

Resumé visar att mediatidningar är samhällsviktiga

Resumé skrattar och en liten diskussion om sökord

Kompetens gör Lena Mellin "mäktigast" i media

Kvällstidningar utvecklas till samhällets stöttepelare

Poker hos Aftonbladet

Google News har potential

Google Books finns och är fint användbar

Omvandla TV-tittare till besökare på nätet