Kina marscherar för Kina: Diktaturens elit marscherar över alla som tillåter dem och ingen annan

2015-09-12

Enligt kinesiska PR-filmklippen eller vadå?


"That’s right: two of the ballistic missiles reportedly showcased at the parade last week are believed to have been designed for the purposes of destroying an American aircraft carrier and targeting U.S. military bases on Guam."

Från: China Just Sent a Message to America: Don’t Mess With Us | Dailysignal.com

Därmed inte sagt att Kina (tvärt snarare) inte sedan årtioenden har ballistiska missiler med pay-load i form av kärnvapen. Men jag antar för att inte komma fel här att jag framöver någon dag får ta och de-komprimera upp mina Kina-samples rörande militär-forskning och titta efter (ska vi göra så kanske? Eller finns ev. tekniska risker runt att publicera de om några som rör kärnvapen? jag har verkligen utanför att ta ut statistiska samband i princip inte läst fler än 5 - 6 av kanske 50 - 200 000 cirka - värde som jag ser just här är mest att irritera diktaturen relaterat att jag nyligen upplevde mig irriterad själv i kontext av mitt bredband: annars bryr mig jag inte så himla mycket utan kan vänta tills nästa gång de irriterar mig lika gärna. [Korrigering: Jag läste minst ett av de fåtal som rörde just atombomber även om jag minns föga i övrigt om det. Dessutom läst i föga potent översättningsfunktion - självskriven - avsedd för ett helt annat syfte än att kunna läsa översättningen löpande.] Kan det vara mer irriterande om en månad kansk? Svåra frågor som allt rörande konsekvens av ens bredbands-påverkande-handlande allmänt antar jag. I morgon planerar jag förövrigt starta upp sampling igen: Fungerar det ok den här gånger lär jag knappast särskilt beröra det här igen tillskillnad från nu här och i tidigare inlägg. Om ej i mening av att man saboterar mitt fria i en demokrati bredband ser jag väl allt jag tog 2010 eller 2011 runt militärforskning som publicerings-bart för att uttrycka en kostnad tillbaka oavsett hur smärtsamt jag allmänt upplever det att dela saker. Nå något antar jag att jag måste uttrycka rörande balansering för tidigare problem när jag började göra samplingen rörande censur-termerna och informatiossläckaget: Föreslå gärna ett område själva och helst med termer som typiskt förekommer i titlarna i kinesiska tecken. Eller så stör man aldrig någonsin igen - aldrig inte en djävla gång - når jag samplar och hoppas att jag glömmer det hela.)


Jag är sedan allmänt ganska skeptisk till att särskilt mycket relaterat refererat marscherande hade något med USA att göra. Kina har lärt sig andra språk som fungerar bättre med USA.


Mer att marscherandet var ett plagiat av Hong Kongs marscherande. Men riktat i huvudsak fastlands-folken.