Monumentet Sverige

2014-04-05

Tillfällig kollektion att spara bilderna i tills det ev. blir av att diskutera dem mer (se Att värdeskapa utifrån Sveriges symboler: Riskreduktion och Sverige: Ett av Världens Största länder).


Kreativt kraftfullt utanför dom fyra största städerna: Sundsfall 42

Att representera dessa orter: Sundsvall 42. Tavlan gåva eller betalning (skatte-prespekterat oavsett om jag ev. förde upp det fel) för föredrag jag höll där. Och baksidan eftersom Sundsval 42 och ej målningens motiv vad jag gav plats.



Komiskt ex. hur människan ibland kan tänka och uttrycka symboler med tydlig konkret mening resp. starka emotionella känslor varierat över kontext

I repeterade konflikter över linjen ej seende konvergens över tiden från resp. Också ex. följande brutala även med distans i tid eller rum lätt komiskt: Feltolkning av information: Jag är ej anställd vid CIA. Aktuell akronomym är ju också beroende av kontext ibland en negativ stereotyp och kan användas av och till föga egentligen seriöst i konkretiserad verklighet utan mer för att försöka måla något emotionellt man vill inducera målande intensitet mot grupp, person eller företag.


Komiskt skämt att utveckla klart senare:


1. När Obama kallar sorterar hans sina papper och åker ty han är Svensk.

Med passande bild från sortering för arkivering referensböcker som ska föras in i något och sedan ej behövs samlat i alla fall.



Kompletterande titel: Ex. om Hans juridiskt är USA-spion eller skriver som en CIA-spion när han tycker om någon emotionella poltiiskt fråga kanske upplevd associerad USA. Konkretiserad mening definierad i lag resp. från domstols-corpus (högsta domstolm hocrätter m.m. för att tänka extra färre gånger och istället skapa ex. på hur man kan värdera lag, situation o.s.v.). Mer färgrik abstrakt innehåll enklare att tolka över alla individer större varians.



Final solutions . Two solutions ... One answer... Life

Och resp. diktaturs beslut hur slutet show down.





_Från Hornet till Syrien: Att försvara medborgaren är att bygga Sveriges gemensamma värde att våga tänka rationellt och våga mer - Högre mer energieffektiv tillväxt såväl som mer i andra värden som människorätt

Minskad irrationell oro för idag strunt risker (ex. infektion p.g.a. av handsår eller enklare byråkrati) ökar förutsättning innovation, företagsskapande, förutsättning att ställa sig emot systematiska samhällsproblem (jfr diktatur i Etiopien - eller idag Eritrera om jag minns kart-positionering rätt för bok-exemplet nedan),


Dessutom fullfölja sitt nationella ansvar försvarande svenska medborgare - här med bokköpet nedan - ges en trevlig symbol att vid lämpliga tillfällen ta fram för att addera till inredning eller foto-miljö för att visa fram både de nationella såväl som humanistiska tyngden i ens moral.



Och minns jag nu rätt jag det senare väl (d.v.s. frisläppta ej att det är något att sträva efter) även för svenskarna som kidnappades och torterades åtminstone psykiskt i Syrien.


En intressant biologisk koppling kan finnas i ärvda trauma via RNA (ex. svält). Något att referera när jag skriver denna klart. Förövrigt vad jag tog som vettigt visat i studier föregripande cirka två (med början) till tror jag fyra eller fem år (tills i år ungefär nu) studier. Påverkan ligger ner åtminstone cirka två till tre generationer rent av.


Fair Trade: Musikalisk förstärkning

Utgångspunkt från just uppdaterade :

"Vad jag klagat på tidigare här var att påsarna jag får varorna i när handlat butiken med fair trade i Uppsala:


  • Det ökar värdet för mig av köpet: tydliggör mitt engagemang för tredje-världen (men egentligen samma värld som får).
  • Och bör om jag inte är helt atypiskt höja försäljningen något via samma mekanism resp. marknadsföra varumärket.

Efter att handlat ett musikinstrument till min afrikanska konst- och kultur-symbol samling (resp. en extra i gåva ) kan jag konstatera att mitt större människovärde genom att engagera mig för andras människovärde nu utmärkt framgår:

Allegorisk uttolkning: + ovan hydda med H =&ld; Afrikansk konst och musik, energieffektiv återanvändning och något trevligt till min afrikanska konstsamling. Jag tror nog jag kan ha en ganska stor del av Nyfiken vital återställt inte allt långt in i framtiden: För att minnas Fair trades svenska historia som Rättvisemärkt :-) Gärna att jag köpar några fler mer i råvara och utgångskoncept fysiska materiel såväl som form nära musik eller annan "kanal naturligt" förstärkande extra i samma till storlek begränsade ordning. Jag har sedan tidigare en marakass gjord av frukt med fröer men objektet ovan är givetvis gigantiskt yngre i sin unika utgångspunkt.

Inhandlad Fair Trade Uppsala - Världsbutiken Globalen. Fair trade i sin svenska packetering ska vidare in i Monumentet Sverige. Ett föremål mer passande ramla ner riskerna Sverige väggbonaden än lyran blir det emellertid. Kanske något nytt eller lämpligt ur mina idag tämligen stora mängder Rättvisemärkt."

Varumärkets förstärkning av såväl köparens som tillverkarens upplevda människovärde har bl.a. positivt värde i tidigare kort stolpat rörande försvarande svensken. Motsvarande positiv effekt ej med linjärt samband finns till den högre kvaliteten på varorna såväl som ofta mycket unika och unikt intressanta objekt (jfr konstföremål afrikansk lyra ovan).

Särskilt de senare värdena är välkommen kontrast i avgränsad direkt upplevelse med hög densitet i rummet - ej överdrivet stor butik och ej utspritt i flera butiker - men en trevlig ej överdriven samling objekt inom livsmedel, kosmetika, musik, keramik, musikinstrument, serviser, konstföremål - till ett i övrigt ofta lätt depraverat lite vulgärt Uppsala. Och så klart påminnande mig och med rätt påse övriga om att jag är lite bättre än de flesta när det kommer till engagemang för alla världsmedborgare.