Seriöst diskussion från svenskt-perspektiv och kultur av "Third Plenary Session of the 18th CPC Central Committee in Beijing" saknas

2013-11-16

Tidigare än jag förväntat tycks det dags göra uppföljning här av:



Viss indikation - eller noterande spekulativ möjlighet - gavs förövrigt mellan efter minimalistisk analys och innan konkret indikat tidigare än förväntat behov uppföljning (kanske föregripande 12 - 36 timmar) via Hans Husman om Prylar: Kinesiskt och tyskt okynnes arbetande (med början Jag upplever förövrigt med allt innan irrelevant).


Vad jag saknade sist jag tittade över vad publicerat och som jag gärna skulle se är en seriös analys från ett svensk-perspektiv och svensk-kultur. Vad jag såg när jag sist tittade efter detta genererade mig där koppling till faktisk information given saknades såväl som kritiskt granskning och heller upptäckte jag någon som med uppenbar kunskap om föregripande faktorer diskuterat det hela (slutsats vid tidpunkt ej möjligt utan att indikera det som konkurrerande andra var vanliga - uppenbart tyckte jag flera gånger sekundär-byggt på andra nyheter skrivna slarvigt lästa från engelska tidningar).


Mycket möjligt kan jag missat flera sådana analyser då jag efter att nyheter i sökresultaten på Google topp 20 inte inkluderat något med faktiskt värde ej heller tittade vidare. Jag vill dock gärna precis som jag försökt följa upp detta från bl.a. (men ej uteslutande) också perspektiv av Australien, Kanada, USA och United Kingdom för en "cluster-grupp" av länder, se seriösa svenska analyser. Primärt ser jag gärna att:



Levererar här eftersom det i princip är dom svenska tidningar jag av och till följer riktat.