Finansiellt svaga grupper: FoxNews upplever dollar-mynt gigantiskt större än rika grupper gör

2013-10-25

Att barn i finansiellt svaga familjer konkret kan uppleva mynt större i storlek är i läroböcker inom psykologi såväl som referensböcker inom mer detaljerade ämnesdelar från forskning gjord under första hälften av 1900-talet (möjligt 1940-talet med en del indikationer i artiklar tidigare). Citatet nedan är från PSYCHOLOGY: THE STUDY OF HUMAN BEHAVIOUR | Google Books (jag ej läst boken i övrigt hittande citat beskrivande fenomenet snabbare via Google Books än i tryckta böcker):



Möjligen - väldigt spekulerande - kan samma fenomen förklara big bucks konceptet i titeln till:



Relaterat dom $25 000 US miljardär Soros donerat. Från förra president-kampanjen - kanske en rikare tid för det republikanska partiet - spenderande en del aktörer uppges det mycket större summor inkl. rika såväl som media-strategi engagerade bland dom republikanska medlemmarna ganska ledande (korrekt tycker jag också givet att det tycks gjorts korrekt känt liksom mer allmän gärna ge för dom som kan till politik eller andra samarbeten man upplever ger värde).


Men vi glömmer ju svårligen efter allt media-fördjupning och analys om det media-krisen. Kanske är den påverkande för medarbetare eller hela Fox News kulturer.


Oavsett vad att det känns så lockande att värdet och storleken i dessa $25 000 US är mycket större jämfört med för några år sedan?


Relaterat - där för samma korrekthet jag beskrev värde av när andra uttrycker ska korrekt indikeras att jag i det äldre inlägget skapande en kvinnofälla jag tänkte mig kunde hjälpa Hillary tänka rätt och ta det stora steget tillbaka till världspolitiken.