Fegt - Riktigt feg argument flykt i aktuell ekonomi-teorisk debatt

2013-09-27

Har vi exempel på här:



Görande diskussion om dess skadliga, icke effekt eller positiva effekt till icke-fråga:



Argumentativt i en annan - meta-fråga - är det väl nog givet föga egentlig kostnad rörande någon konsekvens av beslutat här i sammanhanget nationens ekonomi - och korrekt ej kostande mig något som svensk skattebetalare - möjligen sundare risk management att flytta fram mer varaktigt beslut. Eftersom frågan nu oroar äldre, kvinnor, barn, män och som vi förstått det i USA många fler där man trots föga statlig direkt närhet i hemmets ekonomi ändå tror att hemmet såväl som nationen brinner upp med en och annan extra ledig dag bland federala anställda kommande försvinnande närmare den svenska statliga medarbetarens antal lediga och sjukskrivna dagar.


Har nu Obama politiskt värde inrikes trots att han divergerar av och till från den sundare mitt jag kanske av och till uttrycker ligger det väl i att han ofta tycks det i alla fall ser problem och försöker göra något. Betryggande nog verkar det föga parti-politiskt-associerat. Viss intensitet mellan partierna märks ibland men så länge de sunt demokratiskt argumenterar och inte gemensamt känner det utan alternativ att hämta budget akut mindre från ett demokratiskt Tyskland så mycket som diktatur har vi nog mindre att oroa sig för (där jag tror riskåren för tvingande där kan vara över nu).


Vem vet. Kanske får Obama nu Nobel's Eco-pris om det finns för att hållt den federala budgeten igång (ej att fel-tolka som att jag menar att Fredspriset gjorde Obama Syrien-feg).