Rekrytera armé mer effektivt genom peka-propaganda förstorad till fysiskt nära

2013-07-05

Efter ett antal tidigare diskussioner där peka-konceptet i visuellt språk diskuterat upplevde jag ex. från The British Library utmärkt kompletterande alla tidigare bilder eftersom jag vad jag kan minnas någonsin beaktat förstoring i bild eller koncept-domäner där man motsvarande "skär av en bit" utan endast motsvarande (och exakt så ofta) som för att gå från ett större mer abstrakt ämne till en mer specialiserad del relaterad denna (och normalt särskilt inom vetenskap också relaterat många andra mer abstrakta ämnesområden i större eller mindre utsträckning oavsett om det av tradition gärna sorteras förenklat under t.ex. "fysik").


Komplettering: Den enorma bild jag får åtminstone i min Google Chrome webbläsare är trots inställning i nya Google Blogger gränssnittet för liten bild centrerad. Se vidare Bloggers plattforms skada II och III: Okunskap om bilder och fascinerande oförståelse av dynamiken mellan skribent, publicist och läsare (2013-07-05). Troligt kring denna effekt gäller att den förr alltid levererade funktionen oavsett om man bad om den inte där Google's bildlagringstjänst komprimerade bilderna antaget optimerat för Blogger's storleksvisning av dem inte längre är vad man kan lita är vad Blogger får att fungera för dem. D.v.s. nu gäller plötsligt sedan en strunt ändring i Blogger gränssnittet som adderar en stycken div tag med ingenting avancerat - ren trivial standard-html - att ett stort stycke av hela processen skriva och publicera inlägget måste förändras. Förutom eventuella applikationer och andra tjänster som utnyttjat interaktionen mellan Google's produkter indirekt oavsett egna eller läsarnas. Jag kan tänka mig att en del liknande produkter också motsvarande så här ofta hamnar i problem men jag kan för allt i världen minnas att jag någonsin träffat på dem sedan jag började surfa-nätet mer dagligt med ett (avbrott till veckovis under värnplikten delar av 1995) 1994.



En möjlig känsla att inducera vi kan se är tänkbart möjligt med konceptet utan diskussion om när och hur funktionellt är att vår peka-gestalt predikterar att han kommer slå till oss med en nu dold klubba om vi inte skriver på vår tidningsprenumeration, fem år i armen eller investerar pensionen i junk-bonds från Afrikanska länder i valutor som för några år sedan kallades hårdvaluta eller vad som nu kommersiellt kan motivera vår typiska svensk att sätta sig ner och lära sig ett ritprogram spenderande några timmar kreativt och arbetsamt hellre än att spendera pengar på färdiga bilder från bildbankernas ständigt upprepade konceptbilder massproducerade i inte minst i forna Jugoslavien.


Utställningen bilden med rubrik tipsar om är Propaganda: Power and Persuasion (17 maj - 17 september 2013) som tveklöst kan vara intressant att besöka även om nu prisuppgiften känns tämligen "svensk-diskriminerande" eftersom vi nu måste betala för dyrt och tidsödande tågresande om man önskar använda materialet kommersiellt - åtminstone när den miljövänliga komponenten känns ej helt oväsentlig när det rör situationer där man bör agera föredöme - men ev. kan man ju göra det privat och resa miljöfarligt för nästan ingenting med flyget (inte otroligt ett par tusen kronor billigare).