Att våga ta betalt - Att klara att se det verkliga värdet av att göra ingenting

2013-05-17

Den spännande spionaffären i Rysslands och USA's permanenta mötespunkt för samtal - - gav ju dessutom både en fascinerande kontrast och möjlighet för mig och säkert många - många personer runt om i världen en möjlighet att bättre förstå att värdera samarbete.


Min idé om en kungspudel och ett lexikon för det passiviserade samarbetet någon dag innan känns ju om något billigt och att reducerande "slav-värdet" vi är något så när fria att sälja oss för. Själv har jag med en tämligen utvecklad risk management både naturligt etablerad som grund i personlighet och under långa perioder i mitt liv utvecklat teoretiskt och praktiskt om än nu mindre mitt fokus annat än i informationsanalysens mer förståelse och mätbetonade värld tråkigt nog också lite handikappad i detta område. Även om nu den grunden i sig om motivationen var god skulle ge förutsättning att samarbete tämligen tyst om så nödvändigt är jag samtidigt risk minimerande och särskilt mindre balanserat sannolik i vad som kan ge möjlighet att angripa. Jag gillar system person såväl som annat som inte nödvändigtvis är eller bara är säkra mot angreppet utan allra helst inte ska ha punkten vi behöver säkra mot angrepp.


USA beslutade sig för att bjuda över Kina
Kan jag få saker av Kina? Jag vill ha Eurowordnet och en Kungspudel

Den egna personen är ju som sådan naturligt problematiskt och bättre än domän man reducerar behovet avspeglande att vi naturligt existerar och lämnar spår och från en skapelse typiskt tämligen normalt mänsklig. I allt från ansiktsuttryck till ordväl läcker vi alltid lite. Sällan av betydelse och ofta analyserat praktiskt i det mer horoskops-artade och i sig manipulerbart (jfr implicit personality theory, de två aktivitetsområdes teorin kring sanning och hypotes för avbildning aktivitet hjärnan, normalt använd mätning ex. i domstolskontext USA, möjlighet att associera text eller tal till person (falerar rent av för mycket välkänt särskilda personer), och mycket väldigt misstänkt jfr Einsteins skivade hjärna där jämförande datamängd verkar odokumenterad annat än enstaka även om förvisso många fått hjärnan dokumenterat men på helt andra sätt).


I någon mening när man har både kunskapen om de generiska angreppsmetoderna såväl som svagheter, och samtidigt har full information om vad vi kan angripa, tenderar man eller jag lätt att läsa in överdriven förmåga i angriparen.


Jag kan se problem här och en möjlighet att utvecklas som person genom att våga sträcka ut en arm för ömsesidigt värde. Givet ingen pudel eller lexikon här tänker jag mig att det kanske är priset som är för lågt och att jag verkar lite billig. COMLEX skulle jag också vilja ha, saknar och tycker är överdrivet dyrt för något man trots allt investerande viss tid kan extrahera ut från diverse andra ramverk med tillåtande licensregler som använt det eller jämförbart under.


"Distribution: Web Download
Member fee: $0 for 1994, 1995, 1996, 1998 members
Non-member Fee: US $2250.00
Reduced-License Fee: US $1125.00"

Pedagogiskt uppmuntrande för aktörer som skapar sådant här kan vi konstatera att COMLEX i publicering och spridningspotens har somnat av mer och mer medan lösningar som Verbnet, Framenet m.m. klarat att bygga upp välfinansierad forskning kring dessa system. Betalningslösningen som LDC om vi ska förstå COMLEX | New York University ansåg viktig är med andra ord mindre intressant för universiteten när det kommer till att bygga övergripande mer anslag. Lite nu eller mycket mer fortsatt.

Så vi adderar på det. Och för att samtidigt förstärka "kundvärdet" tar vi inspiration av aktuella nyhetshändelser:



När nu dom vanliga skällande mer än att bita (i internationell handel och diplomati de två välkända "3 - 20 år innan vi glömmer det hela" entiteterna där de har mer att lära av ex. USA) hotar varandra om vad de inte ska göra eller kommer göra utan att varken den ena eller andra tar den andra på allvar känns det som en fin isomorfologisk deltagande där vi ger och tar med världen. Medborgaren som engagerar sig för en bättre världsdel. Ingen av dem har mycket av krigarens själ även om det absolut inte gör Kina under nuvarande styrning ofarligt: deras mängd är massiv även om nivå på hunger i närmiljö hav m.m. ligger på tilltalande lugn nivå jämfört med till exempel näraliggande Japan under det tidiga 1900-talet.


Och tänker oss scenen där vi riktat går över några av plattformarna för att söka genererande problemen. Givet indirekta ägarstrukturer, personliga relationer och en intern in-own-country om inte bredare makt-ide för hur dessa plattformar kan tillämpas tycker jag vi har en prisvärd balans.


Och kanske har jag redan något där sedan cirka 2000 - 2003 någon gång. Om så då jag tvivlar på att jag ens vid balans klarar att acceptera den säkerhetsdefekt om övervakad (lätt nog: bara för grannar eller postman att känna lite på paketen: skäller paketet, verkar det vara något elektroniskt eller en CD-skiva i - promenerar Hans runt med en kul kungspudel plötsligt?) och får väl dela det någon gång under året när jag får tid att sortera ut den informationen sparad eller alternativt söker tillbaka till det i det underliggande kodsystem jag är tämligen trygg i är samma nu som då.


Men vi får se i vilken mening det har praktisk betydelse om potent. Mycket man tror är svårt att lösa kan visa sig enkelt nog när behov blir tvingande. Här intresserade mig mest konkret just nu liksom för de länkade inläggen likheten och kontrasten. Samma metodik de tillämpar paketeras om men också i en kontrast då personen resp. nationen är så genuint skilda i alla dimensioner vi är vana att bedöma denna och liknande frågor i.