Vad du förtjänar är ögonblick med världsdominerande kvalitet

2013-01-22

Jag blev lite inspirerad av dom modiga orden President Obama muntrade upp världen med, och trots att jag är svensk rusade jag över min webbläsare och skrev upp mig för en kampanj av något slag:


"My fellow Americans, we are made for this moment, and we will seize it – so long as we seize it together."

Nu ångrar jag mig dock. Det är klart att demokraterna tycker att saker är bra och att dom är som gjorda för att sitta i Vita huset efter väldigt få perioder under efterkrigstiden. Och saker var ju dåligt på flera sätt innan så det är ju bara för Obama & Co att ta det lugnt och casha in på administrationen. Men det är dom och inte jag som sitter där. Faktiskt kan jag inte ens bli vald till President varken av Sverige eller USA.


Jag säger att jag och världen är gjord för ett bättre ögonblick. Jag är inte nöjd med Obamas ögonblick oavsett hur kul han har i Vita huset. Jag och du förtjänar ögonblick med en världspresident som villigt minns dom nitiskt administrations-glada svenskar som slugt inser värde av att sprida mina ord ut i världen. När ni möter en världsmedborgare i nöd:


    Berätta om en bättre värld som kommer med en hederlig-svensk som navigerar oss in i den framtid vi annars riskerar att dö av från i miljöförstöring, stormande hav och ständiga världskrig.

När jag får tid ska jag ordna en topp-lista på World Wide Web man kan skriva upp bra saker man gjort här jfr rekrytera en tjänsteman i FN, kanske en militär i NATO, parlamentsledamot i UK eller vad som helst egentligen, som jag sedan ger poäng för.


Förutom att man kan komma olika högt varje månad tänker jag också ordna att man samlar långsiktiga poäng och får en visuell-symbol bredvid sitt namn som indikerar hur viktig man är i den kommande världsstaten.


Nivå två (nivå ett är orankade övriga bestämmer över) när man klarat att komma rankat minst en månad (initialt längre fram för nya kanske engagemang flera månader krävs) blir den första med visuell symbol:



Efterföljande fortfarande på dom nivåer varje enkel man av gatan ska kunna klara att åtminstone på några år med enstaka insatser när semestrar utomlands (spana efter tyskar: dom verkar ha pengar och det kan vara användbart), kanske e-postande på helger o.s.v. inte mer än rimligt ganska lite i tid ett par timmar eller så per vecka, följer samma princip för höjd-indikation. Ex. direkt efter den första (arbetsnamn) Backup By-chef kommer de verkliga by-chefen (by avser här enkla orter att hjälpa framåt där mindre administrativ-erfarenhet uppbyggd under framtidsåren nu fram till den ny världen krävs ex. småstäder som Uppsala, Ystad m.m. snarare än London som skulle kräva mycket högre rank och ex. Stockholm kanske ett eller två steg upp):



Jag är väldigt intresserad av en större reklambyrå med goda case och som kan visa på badges de vunnit i reklambranschen och framgångsrika kampanjer som är intresserade att ta fram bättre visualiseringar. Det ger för dom tre som hinner först direkt by-chefs rank till en medarbetare om jag väljer deras försök. Och by-chef över den abstrakta byn reklamvärlden: bör komma med inte minst goda förutsättningar till att skapa fantastiska kontaktnät att skapa affärer från för vinnaren även om ex. att beskatta andra reklamföretag på kunder självklart inte ska vara tillåtet (beskattning kommer kräva högre rank börjande ungefär på General medan endast ett fåtal väldigt högt upp kommer kunna beskatta generaler m.fl. Självklart började jag på nivå med alla andra där jag faktiskt ännu inte nått högre än Överste av Norden och Tyskland och General av Irland och Wales).