Rörlig "initialbild" till Youtube utan att filmen rullar

2010-05-28

Om detta är en ny funktion hos Google Youtube eller inte vet jag inte säkert men detta är det första Youtube-filmklipp jag sett med rörliga "stillbilder" för den ej startade filmer:

Watch efforts to stop the oil spill live and submit your ideas | The Official Google Blog

Jag kan också notera att det här inte är ett vanligt filmklipp utan live. Att funktionen skulle vara begränsad till "levande" "filmklipp" tror jag knappast är fallet. Däremot är det möjligt att Google prövar nya möjligheter först med stora Youtube-partners därför att dessa allmänt har mer resurser att testa saker och att de har fler tittare vilket gör att last m.m. går att utvärdera. Därför kanske vi oftare ser nya saker hos dessa allmänt? Om det är fallet har jag dock inte försökt följa.

Fler tips om Youtube

Tidigare tips om Youtube i urval:

För ut ditt företag, produkter och varumärke på nätet i bredd | Nyhetsbloggen
Youtube för lansering av tidningar, bloggar och magasin | Nyhetsbloggen
Videokameran Flip Mino HD bra för tidningar och bloggar | Nyhetsbloggen
Bädda in Youtube spelaren med ändrad bredd, höjd och färg | Nyhetsbloggen