Blandade små-buggar på UNT.se

2010-02-15

Upsala Nya Tidning är den tidning på nätet av dom jag läser (egentligen besöker jag den bara för skämtteckningarna) som jag menar har den sämst byggda sajten och inte på ett sätt utan alla:

  • Hänger ofta min webbläsare och suger gärna prestanda.
  • Designen är inte direkt vacker.
  • Anti-optimerad för trafik från sökmotorer.
  • Underlig integration mot andra sajter.
  • Konstig struktur och hierarki.

Egentligen tror jag inte deras situation är så mycket sämre än andras tidningar utan om de tänker rätt kanske det rent av är en fördel. Det är ju givet situationen lättare att kasta ut hela plattformen och utgå från något med en bättre framtid. Förslagsvis som jag tidigare skrev Drupal:

7. Själv hade jag byggt på Drupal | Därför har tidningarna inte ökat Google-trafik som de borde

Det ska verkligen inte vara någon större insats att få över allt på ett bra och snyggt sätt. Ett par tre veckor kanske för en eller två personer som något så när kan den gamla plattformen och klarar Drupal för det grundläggande På det ett par veckors kvalitetssäkring följt av ett par veckor att korrigera diverse problem som upptäckts. Därefter lägger man en design som lämpligen utvecklats parallellt.

Hur som helst har vi några av de många mindre problem (de större är konstanta) UNT.se ständigt har p.g.a. deras dåligt gjorda plattform. Den här gången har html-kod skrivits ut på startsidan tillsammans med att större delen av den är kursiv.

Jag förstår inte riktigt hur sådant går till? Eller rättare sagt att det blir kvar mer än i värsta fall någon timme.

Relaterat:

Därför har tidningarna inte ökat Google-trafik som de borde
Grundläggande guide för integration av tidningar på nätet mot externa sajter
Google-tips för bloggar och tidningar
För tidningar: Att börja med
Optimera laddningstid
Skämtteckningar - Isabelle Söder (UNT)
Guider för tidningar
URL och hierarki optimerad för läsare och Google
Publicera tester och recensioner rätt för störst värde
Meningsfulla felsidor bättre för läsare och ger mer trafik