Arbete 25/1 2010

2010-01-26

Jag har av och till ett tag bloggat vad jag gjort under arbetsdagen (som inte ligger exakt över ett datum p.g.a. dygnsrytm). Det har varit bra för att få upp prestationsförmågan på rimlig nivå igen där jag börjar närmare mig normalt även om insatserna ska fördelas om en del. Idag roades jag t.ex. mycket av att sitta och skriva poesi eftersom det var ganska nytt för mig undantaget enstaka dikter till kvinnor.

Tidigare gjorde jag det på Pryltrend men jag tror Nyhetsbloggen passar bättre för det eftersom dess kommersiella potential avseende trafik är obefintligt.

Rörande säkerhetsfrågor och internet på SEOTaktik:

Amerikanska oljebolag infiltrerade och Kina är misstänkt
Kina bekrigar Twitter och Youtube
DoD och UK diskuterar samarbete om internetsäkerhet

Poesi på Nyhetsbloggen i den ordning jag bedömer kvaliteten:

Poesi till sociala media
Poesi funnen i sake
Mer poesi till en Petra
Poesi till en Petra och alla 1970-talister
Poesi till min lunch
Poesi till en blå vinter
En dikt för en bättre värld
Poesi till sömnen (med penna tidigare)
Poesi till allt gulligt

På Nyfiken vital publicerade vi följande relevant för Hedonimeter om än egentligen inte förvånade utan vad jag utgått från:

Grundläggande känslor i ljud gemensamma för människan

Blandat på Pryltrend som antingen rör något jag ätit eller "är" komiska eftersom jag experimenterar med det för förståelse för Hedonimeter (se Fallstudier på det komiska):

Färdigköpt broccolipaj
Dags att planera för alla groupies
Sake - Masumi Karakuchi Ki-ippon

Jag gjorde också ett försök att uttrycka en cigarr i poesi:

Sång till en cigarr