I en liten serie med inlägg reflekterade jag över möjligheterna att använda TV-kanalerna för att bygga trafik på nätet. Arbete där idag kan lägga förutsättningar för TV onDemand, Play-kanaler m.m. Dom inläggen nås enklast via:
Lateralt tänkande: TV + Tidning + Webben = Nöje onDemand
MTV har ett excellent exempel på hur man kan göra. De utnyttjar tittarna till att skapa "reklamfilmer" som sänds på billig sändningstid. Från det bygger de marknadsföring för en TV-serie, trafik till sin webbplats och länkar till den samma. Analysen av denna finns på Pryltrend där sista inlägget sammanfattar syfte och värde:
Kangaroo hoodie gjorde reklam för nytt TV-program
De två tidigare inläggen går igenom möjliga värden som ett projekt som detta generellt kan ge:
Kangaroo hoodie demonstrerar smart marknadsföring
Ta besökare från TV till TV-kanalens egna hemsida
I Ta besökare från TV till TV-kanalens egna hemsida används förövrigt TV6 som exempel.