Rapport framför Nyhetsmorgon

2009-10-22

Jag gjorde precis ett försök med Nyhetsmorgon men tveklöst föredrar jag Rapport och Gomorron Sverige. Med undantag för sportkommentatorn upplevde jag nyhetsläsarna så ledsa att man måste tro att något verkligt otrevligt hänt. Är det att Andreas Haglind fått ett nytt arbete som känns jobbigt? Jag såg detta rapporterat igår på Dagens Media:

Ny chef på Nyhetsmorgon

Ann Tiberg är känt duktig och i allt kreativt arbete är förändring ibland bra. Andreas Haglind nya arbetsuppgift verkar ju dessutom kul. Av allt att döma är dessutom reklammarknaden på väg att vända. Så det är kanske är ett bra tillfälle att testa nya grepp?

Gårdagens recension av Rapport, Stockholm-Arlanda och DiTV finns att läsa i:

TV trevligt bra tycks vara i tillväxt

Nyhetsmorgon på TV4 Play:

tv4play.se/aktualitet/nyhetsmorgon

TV4 Play gillade jag heller inte riktigt. Jag såg inte datum och tid för inläggen. Dessutom var nedladdningen slö men det kan vara tillfälligt och behöver inte bero på TV4 Play.