Gomorron Sverige - Hög kvalitet i tekniktrendigt paket

2009-10-22
Gomorron Sverige

Betyg: 5 av 5

Gomorron Sverige är ett välgjort morgonprogram med intressanta reportage.

Studion är bra anpassad till TV onDemand (tv på nätet).

SVT

Igår recenserade jag tre riktigt bra TV-program jag såg - Rapport, Stockholm-Arlanda och DiTV:

TV trevligt bra tycks vara i tillväxt

I morse tog jag en snabb titt på TV4:s Nyhetsmorgon:

Rapport framför Nyhetsmorgon

Tveklöst slog jag över till Gomorron Sverige och fick en angenäm start på dagen:

  • Den kvinnliga programledaren i tjänst hör till Sveriges skickligaste.
  • Reportagen var spännande.
  • Både viktiga och roliga ämnen täcktes upp.
  • Deras nya studie fungerar bra.
  • Stående presentation mot en gigantisk skärm när journalister m.fl. rapporterar ger aktualitet.
  • Den stora skärmen fungerar bra med SVT Play.
  • Reportrarna gjorde fina prestationer.
  • Väderpresentatören kändes helt rätt och dessutom lite rolig.
  • Filmklipp var välgjorda.
  • Stillbilderna på apelsinerna i slutet var elegant utvalda och snyggt fotograferade.

Den äldre manliga nyhetsläsaren har jag svårt för men jag gissar att han är mycket populärt bland stora grupper av både äldre och yngre kvinnor? För jämnåriga och äldre män fungerar han nog också utmärkt. Han och den kvinnliga programledaren kan vara en bra kombination.

I bilden från SVT Play ser vi hur bra den enorma skärmen fungerar:

Sammantaget håller Gomorron Sverige hög kvalitet och täcker upp varierade ämnen för tror jag alla viktiga vuxna tittargrupper. Diskussioner och reportage kring viktiga ämnen varieras med kul och spännande inslag. Insprängt finns Rapport med aktuella nyheter. Hela paketeringen är mycket välgjord.


Gomorron Sverige recenserades 2009-10-22 av Hans Husman.