I walk the line

2017-02-22
"History lessions young folks. [...] we started out just two. I liked the sound of a [...] but didn't jave one so I used a string and a paper."



"For you I will even try to turn the tide. I walk the line."

Och varför inte. Jag menar vem gillar inte linjer. Hur skulle exempelvis vår trafik se ut idag 100 år efter "den första bilen" (när den nu egentligen kom). Gap, skrip, och en massa döda. Föga möjlighet att hinna få något läst mellan Uppsala - Stocholm oavsett i motorvägs-tåget eller på Uppsala Pendeln. Och här kommenterar jag som välkänd - från ett perspektiv både män och kvinnor positivt - känd (snarare än ökänd) kvinnokarl. Ska man köra bil meningsfullt många år mellan två orter behöver man en hobby eller tidsfördrev att göra under tiden.

Det är som de väldigt fåtal nu för evigheter sedan jag som ej som nu lastgammal hjälte samlade in pengar från mycket rika grupper. I förhoppning kompromissande med åldern att hjälpa min åldrade mor att orka gå vidare till livet efter detta berättade jag några minnen såväl som om mina sju oäkta barn. Det är som jag sa till henne vilket verkade permanent förändra hennes språk till mig: Men verkligen att inget egentligt problem kom av det. Ingen av dem har en mor god för mindre än 5o miljoner svenska och alla utom en kommer från familjer som kontrollerar tiotals miljarder. Nå min motivation var egentligen ej den skrivna här men jag reflekterade någon kvart efteråt här att jag säkras går efter akutlådan och har adrenlin-sprutan redo. Men jag antar att för kvinnor är alltid hela området med barn speciellt medan det för oss män mer är ett problem löst när kostnaden för att hålla dem vid liv är löst. Som vi ser i vilka år mannen normalt tar sin andra kvinna. En genetisk drivkraft finns men den är just genetiskt.

Jag jobbade dock smart snarare än mycket. Två tre gånger max per stycken utnyttjande hjälte-gloran. Och inga 20 år slita övertid tagande kostnaden för första instanserna utan direkt till en försvarligt god redundans i den genetiska framtiden.

Nå på ålderns höst: Säg en 30 år efter första vågen - när jag vilat upp mig - kanske jag gör några svenska också. Man får ta en världsdel i tagit.

Nå psykiatriker tyckte i alla fall att det var normalt. Givet nivån på min impulskontroll kan olyckor hända. Och han berättade att väldigt många av hans patienter med problem impulskontroll har ett och annat oäkta barn. Så det är ingenting att oroa sig för kan vara medicinskt problem. Och har jag alltid tagit som självklart inget jag i känslor ser har någon negativstereotyp. Tvärtom har jag många gånger känt en dold tillfredsställelse att i förtroende få bekänna mina unga års utforskarna av de asiatiska kulturerna.