Anywhere you please

2017-01-05

Eftersom jag missade citatet i Captain Jack: Dream jag önskade spara (koncept och emotionell intensitet testning propagerad EMI mer konkret inför mer eventuell framtida användning där jag ibland använt musik-lyrik och fortfarande av och till sparar möjliga test-fall: Men självklart ett tänkbart praktiskt värde förklarar nu troligen inte allt eftersom jag praktiskt sedan länge inte har behovet just här. Men det är ju vad som är förväntat och normalt med musik: Upplevt värde är vad våra mer "kognitiva" delar ej bra alltid kan rationella - Mer att värde är värde. ) från lyriken.


Dream a dream, lover, take me in your dream
Take me anywhere you please, boy, you're making me scream
Dream a dream, lover, love is just a dream
If you wanna set me free, boy, you're making me scream

Ho! One more time, I'm back with a new rhyme
Hey! Here we go again
Ha! Turn it up my friend
No! We don't stop
Ha! We rock the spot
No! We don't quit
Get ready, oh, this is it!

Jag upplever det idag ej som en dålig video. Emellertid har vi också förutom värde ej avsett föregående: Som hur man bryter tema - just den gemensamma "visuella discourse beat" övrigt i värde avsett först - i hur kvinnorna fascineras och imponeras - försöker understryka hur som speciellt det är att åka bil i luften (tittande ner och ducka åkande under bro). Eller flygande bil delen är kan man tycka idag åtminstone mer stör värdet i övrigt som kanske hade varit större om annat prioriterats. Emellertid är jag väldigt osäker på hur sådant som flygande bil som efectos especiales togs upp vid tiden för videon. Det kanske trovärdigt var vad som levererade pre-modernitets musik-MTV tid (svårt att veta hur folk förr förstod och kände när dom såg sådant här: Jag minns ej mig själv här alls så hur jag kände då vet jag ej så för Hans upplevelsen får vi nöja oss med detta års Hans-"kännare").