Firar Karlskrona något i år?

2016-10-02

Relaterat marinen?


Jag vet som i princip ingenting vad om någon marin Sverige ännu har representerande någon egentlig riskdimension därför att det är så litet (oavsett nu kustförsvar i form mer små-båtar än fartyg i större antal, minläggning och mindre grupper rörliga men minns ej om jag någonsin vetat om sådant hör till marin eller som armé eller liknande).


Skulle en sådant event om verklig kunna vara attraktiv för säg en olämpligt rapporterande svensk? Som givet den söker sig dit. Kanske ett födelsedag för ett slag, en bas / slott anlagt eller något? I så fall kanske det är ett smidigt sätt att ev. hålla ögonen och få det som löst. Jag hittade nu ej något likt vad som kom till mig kanske är något inträffande här alltså i år 2016. Själva marinbasen fyllde ex. 300 år någon gång på 1980-talet, och det resp. ev. något liknande 300 år ska ha firats redan inträffat nutidshistorik. Och jag är som egentligen inte så där enormt engagerad. Vissa saker kan ju vara så "opraktiska" för-en samtidigt som konkurrerande behov tid i välbalanserad sunt resonerande oavsett från moral eller annat hela tiden kan visa på annat. Praktiskt är väl tror jag dock allmänt just att situation med ev. pågående just nu snarare än att post-historia försöka hitta rätt - både såväl understrykande pågående risk som att givna bevis kommer på köpet.


Verkligt osäkert här. Väldigt indirekt gissande lite på ursprung något steg innan.