John Kerry's publika e-post ännu inte bättre än Hillary Clintons privata

2015-03-09

Jag applåderar Kerry här:


"The State Department says it has "long had access to a wide array" of Clinton's records, including emails sent between her and officials with an official state.gov email address.

Harf says current Secretary of State John Kerry is the first person in that job to primarily use an official state.gov email account."

Från: Hillary Rodham Clinton Used Personal Email as Secretary of Stat | USNews.com

Men har trots ivrigt sökande på www.state.gov varken hittat hans public email account lika lite som e-posten State.gov säger sig ha från Hillarys private email account. Däremot kan man hitta några stycken e-post policy dokument som heller inte leder en direkt rätt här (och som jag antar via indirekta referenser till "legal acts" eller andra policy dokument hindrar användande av privata e-post även det kanske kan göras mer uppenbart för dom som läser dem vilket jag lätt betvivlar att någon utrikesminister gjort eller kanske ska behöva göra).


Även om Kerry nu som först sägs undvika privata e-post konton har det föga värde för mig och många andra om hans e-post är så svåra att hitta att man ger upp innan man fått möjlighet att läsa ens ett ända.


Kanske kunde man helt enkelt ladda upp alla e-post från default icke-privata till Data.gov så jag läsa och lära eller vad jag nu vill ha dem till: Något intressant eller kul presenterar sig säkert.