Nordkoreas ofta tok-roliga psykotiska offentliga språk fodrar vedergällning när den fria världen hotas

2014-12-23

Och så länge nu bl.a. Kina tillåter korruptionen att få uttrycka sina rörelser in och ut samtidigt som The Big Boss med vänner skiter i övriga befolkningen är det kanske inte alltid helt lätt att tala tydligt med dom. Här tycks i alla fall surf-vanorna störts ett tag. Kanske är det bra? Uttrycka något av en spricka bland många andra och adderas upp den hög av smärta och problem som förr lär explodera:



It's a MAD world.


För att regimen inte ska irrationellt fientlig mot mig när jag gör nästa uttryck ska understrykas att det är en numera standardiserad symbol-signalering först introducerat för att balansera Rysslands uppblåsta men tråkigt nog farliga attityd till omvärlden: Syrien: Vi minns de sista åren innan det fick utvecklas fritt utan den icke-ryska omvärldens stöd och hjälp. Att kalla Nordkoreas diktatur för detta men ej Ryssland och visa-versa vore inkorrekt utifrån det svenska löftes-paradigmet - leave noone behind (or if you really really have to give them a good gun and a few tips on how to use it) - som jag ännu inte läst in mig riktigt på men jag tänker är något militär-nationalistiskt formade nationen till ett Europa i commotion. För att peka på släktskapet till amerikanska marinen, israels soldater eller något liknande som jag tror mig minnas gjorde jag en tolkning på engelska inkl. en egen anpassning i realistisk risk management förberedande oss ändå för att vi kan behöva kompromissa ibland.


    Up yours North Korea!

Några fler boxnings-mönster på samma nivå att smärta regimen ett ögonblick med finns så klart om vi tänker kreativt och inte är rädda för att gå utanför den gråa tråkiga geo-politiken för att finna styrka i konsten. Ett försök av en kultur-känslig konstnärssjäl som jag tycker jag inte bara ska avfärdas som något lite bättre än vår faktiska värld. Skönheten balanser alla psykopaters monomaniska vansinnigheter. Konst och skönhet är verkligen en väg till en finare värld och exempel-studien av Rysslands kultur och verklighet i Riktad information - Small and Spreadable: Skräck när den osynliga döden vandrar nära gränsen (Ryska smittan / multiresistent TBC) talar om människans tidlösa natur och värde-dynamik. Den kan nås via:



Ett försök där kanske något liknande mer personligt riktat mot Nordkoreas diktatur mest uppenbart men också korruptionens business men på mer mellan-nivå i makt-hierarkin annars osynliga men rörliga utanför landet. Eftersom jag börjar bli gammal och man inte ska utesluta att Nordkorea skickar ut så försåtliga mördar-grupper framöver om skildringar av diktatorn blivit en fixering hos honom tycker jag nog det passar en yngre man runt 18 år med mer spänst och större mer kvar av livet motivation att hantera sådant effektivt. Ett tema kan vara det moon face han av och till tycks få - möjligen inte bara relaterad fetma (minskar den?): Kroppens kortisol-system eller kortison eller besläktat i läkemedel? Varför då?


Förövrigt hela Sony incidenten understryker problematiken Nordkorea representerar genom att söka exporta ut diktatur i förvisso irrationella men nog så problematiska frågor. Riskerna med detta ska jämföras med deras teknika-skakiga provskjutningar och ständiga vapen-skrammel (såväl som kidnappningar av japaner och en mängd andra psykotiska projekt de bedrivit genom åren).