The Google Adwords killer vs Näthatet och förtrycket

2014-06-01

Precis som jag nyligen såg att också kända personer likt - likartade problem tycker jag motiverar ett mer personligt tilltal - har jag ofta stora problem av såväl förtryck och näthat där man irriterade av det utsökta bättre försöker sätta dit en. Jag kan inte sätta det i ord bättre själv än Janne gjorde nyligen och nyligen gav min hjälp för att ge honom stadga att luta sig mot kanske mycket nog om vi alla drar vårt strå till stacken och skriver något uppmuntrande:


"[Om nu inte] för att trycka ner en ärlig arbetar-grabb från Östermalm som Janne tvingad att kämpa från barnsben på internatskolan fram till pensionen tvingad att arbeta extra som förlagsdirektör bekämpande övergrepp och utnyttjande av den vanliga människan) om en rik mycket välkända offentlig person:


"Klasskampen kan ta sig de märkligaste uttryck. Min därvidlag starkaste upp­levelse någonsin inträffade 1959 på internatskolan Solbacka. En dag mitt i terminen efter den obligatoriska morgonbönen gick rektor Folke Goding upp i predikstolen och röt att jag och min rumskamrat af S skulle stå upp och skämmas inför ­hela skolan. Vår försyndelse för­klarade rektor så här:"


"Skadeglädje och applåder hade skallat från kultursidorna. Biografiförfattaren ­hade fått varenda guldspade. Och den frestelsen eller drömmen blev för stark. Och man behöver sannerligen inte vara journalist för att lära av denna historia."
Från: Drömmen om att sätta dit mig blev för stark | Aftonbladet


Jag önskar att jag kunde vara så stark att jag kronöiko-stred mot näthatet men ibland är man bara en vanlig människa och orkar inte försöka. Min Google Adwords killer här ids jag träffar inte skissa klart eller ens göra den minsta korrekturläsning.


Från: Riktad information - Att förhöra självbiografier resp. väpnad hantering av alla fientliga konspiratoriska biografier (2014-05-31)


Det blev så mycket negativt hat och klasskamps-sätta dit mig genom att uttrycka negativa stereotyper när jag prövade idéen på några utvalda personer. Att jag värderar vetande och kunskap försökte man vända värre än någon form av autism till en sociopatiskt störning och menade att jag var galen om jag tror någon skulle besöka the economical turning point jag kaller reklamvisning mer än en gång. När jag försökte balansera föreslående något på mitten jämförande konceptet och mig lite med en mer kunnig närvarande i vardagen Dr Evil som mer kämpar för en bättre värld blev jag utsatt för hånskratt. Så otrevligt att det nog handlade om mer än näthat och klasskamp: Den amerikanska imperalismen och strategi för att nå hegemoni och total makt över världen.


Tråkigt faktiskt: Mer än värdet av att genrera stora pengar, skönheten i att trycka ner något stort är det en kul personlig förändring av webben där den anpassar världen åt dig men utan att du behöver käna att du sitter och talar med en dum AI.


Konceptet länkad fritt för alla att uppleva:



Detta kan på Game of Thrones magnitud väcka upp en värld till en sundare mer verklig realism av hur världen faktisk är. Vi står där vi faller och aldrig med svärdet oblodat med fienden annat än i flykt eller sunt död alt. bugat i underkastelse så vi kan slappna av dem och tåga vidare på väg mot the Big Boss. Hårt - djävligt tufft faktiskt - men ändå för den rättfärdiga krigaren storslagen i belöning av att göra och ha rätt och gissar jag fint och motiverande för vanligt folk att se en bit av när jag av och till är lite mer öppen om mig själv.


Inte mer än en förströdd liten skiss jag för att orka med allt näthat väljer att dela så att andra också kan se möjligheter såväl upplevda något av ett större skapande man själv kanske inte klarar eller vill (näthet och klasskamp såväl är bara två faktorer som säkert stör för många: jag har förstått det från Sveriges största tidning). .


Värdet torde uppenbart inte minst för en kämpande arbetare som Janne. När någon lite små-försupen mindre exakt överklass-förtryckare kommer in efterfrågande informationj ger vi honom precis den information han behöver höra: "Förbannade smyg-imperalister är vad du är och ganska dum görande många små-fel: Du äter av arbetarnas blod och säljer folket till CIA. Det är du det. Läs mer och skola om dig till något ej helt meningslöst när de rättrådiga gång på gång ändå besergrar dig.". Eller bättre något snyggare inlindat men ändå precis vad som behöver sägas.


Rent av hade jag dessutom en fin känsla för en övergripande paketering mot våra gemensamma samarbetsformer: riskkapital, ev. behov att hantera sekteristiska grupper som kan störa lansering såväl som problematiska politiker från en gårdag passerade eller mutade. Utnyttjande ett känt koncept från vulgär-kulturen. Precis sådant strunt dom enkla människorna gillar. Något att ge tillbaka till den underklass man är född ur. Jag känner alltid för dom och strider hårt dagligen för dem.



Vad som kan motivera upp dem.


Egentlgien vill jag inte vara elak här. Dom mer sällsynta Jan exkursionen in i Sveriges nyhetshändelser av och till med några års mellanrum är intressanta. Jag läser in något av en intressant - potent förvisso - kombination i personlighet inte vanlig tycker jag bland dom som både är så starkt uttrycksfulla i orden var för sig såväl som mängden. Och ej som jag skrev igår alltid lika lätt-analserade från text för en AI trots ivriga försök att trycka ner och sätta dit honom kanske - om nu kontrollerat av kultur-sides-maffian med deras dolda kopplingar till Stor-kapitalisterna på Bonniers och kanske rent av Amerikanen... Trots för ung förstår jag nog att ha lärt tillräckligt här när vi lärde om Vietnamkriget i skolan såväl som den stora svenska svälten runt 1900-någon-gång plus minus tio åren.