Erkännande för den amerikanska anti-default lösningen bör ges till den som förtjänar det

2013-10-16

Efter en liten evighet av föga resultat verkar amerikanen skapat en lösning på deras befintliga default-lösning som aktualiserat sig indikerande att vad den skapades för är problem just nu (och därmed givet att grundproblemet default-lösningen skapades för är stabilt löst).


Vad som nu kan ha förändrats för att möjliggöra lösningen av allt default-aktigt vet jag inte men en sak som däremot i och med det blir väldigt tydligt är att det nu är mycket svårare med fortsättningen av min lilla tecknade komedi där flera slagkraftiga skämt rörande Obama och öppna kylskåp själv för att förse Bo och Sunny med hundmat ej p.s.s. direkt kan användas som planerat:



Ofta när vi söker den sanna moralen i politik - att vara beredd att ge upp personliga mindre värden för att skapa något större - är det just i sådana uppoffringar vi finner svaret. Därmed inte sagt att det bara behöver - om alls - vara fruktan hos ledande senatorer såväl som Presidenten om hur de kommer tecknas nästa gång här som haft betydelse. Jag har sett några enstaka andra skämt bland mer amerikanska medier som varit ganska potenta dom också: här som ofta kan ju också flera faktorer samverka.


Jag hoppas bara att detta inte är ett värde som kommer till enorm kostnad för svensken. Putin's berömda anti-prestigelöshet i allt personligt verkar ju redan från en del skämtande jag gjorde för ett par år sedan resulterat i diverse underligheten mellan Öland och Gotland indikerande att utökade svenska försvarskostnaden nu är nödvändiga. Samtidigt betvivlar jag starkt givet den fortfarande oerhört begränsade ryska ekonomin att de orkar betala tillräckligt med drivmedel för att orka en fullskalig invasion av Sverige för att ge igen för mina skätteckningar av Putin.


Likväl givet dom enorma skräck-scenarier svenska pressen nästa genomgående uttryckt om den amerikanska default-karastrofen tror jag nog vi alla tycker att det var en vettig balansering mellan flera i sig svåra risker.


Om det fortfarande nu är korrekt att göra mina Putin-TBC-skämt givet att amerikanen verkar levererat får jag i lugn meditera över. Det tycks onödigt samtidigt vill jag inte att den svenska medborgaren känner att amerikanen kan påverka svenskens konst-uttryck genom att spendera enorma mängder lånade pengar.