Varumärke inköpt till samlingen: Kellog's Corn Flakes

2013-06-08

Illustrerar dessutom ett samarbete mellan män och kvinnor nära associerat stereotyper idag mindre vanliga på produkter eller i marknadsföring.



Köptes på Tehörnan, Forumgallerian i Uppsala. En butik jag förövrigt inte klarade att hitta med Google Maps sökande på te Forumgallerian Uppsala och denna besläktade sökning uttryckte upplevde jag i Streetview problematisk hantering av gågatan från detta höll.



View Larger Map

Tar vi däremot blocken från ån direkt upp mot torget mellan Forumgallerian och Åhlens-byggnad vet jag från tidigare sökning att Streetview fungerar bra. Möjligen kanske skillnaden är relaterad till att jag då både hade rätt butiksnamn resp. klickade mig fram på kartan. Förskjutningen givet Forumgallerian ovan förvånande mig dock.