Grundskolan och gymnasium behöver fler timmar och mer matematik

2013-06-06

Jag tror vi alla förstår att barn och ungdomar såväl som hela landet - företag såväl som skattebasen - mår bra och får förstärkt intellektuell leveransförmåga av en gedigen grundskola inklusive gymnasium. Särskilt matematik kan jag se ett stort behov av. Jag har läst mycket matematik - inte alltid med det bästa resultatet - och kan relativt den egentligen gigantiska mängden relativt grundskolan att den inte alltid levererar tidseffektivt eller i versions-epoker rätt så tidigt som önskat. Ska den kompetensen vid någon punkt kompletteras är självklart det bästa alternativet att det åtminstone levererar såväl som nu och gärna minst "lite" bättre.


Ett behov som skalar ut över landet företag och från dem skattebasen finansierade hos alla. Vi vars redan bättre eller sämre undervisning är gjord och kommande generationer vi kan förbättra upp relativt gjord säkrande upp värde för oss alla.


Trots att äldre mer abstrakt visa personer som jag bättre prioriterar tid på att lösa större problem än detaljer kan vi nedan se en vanlig upplevelse ungefär vad leveransförmågan bland de yngre vuxna ligger på idag. Praktiskt fordrande just att man med sin äldre mer visa övergripande föreståelse måste vålda fram detalj-kontroll:




För en äldre relativt tycks det egentligen alla - vid en tämligen säker nivå - yngre än 25 år mycket mer gedigen generation i så mycket tycks den här ganska typiska vardagsförvirring utanför den miljö de har direkt erfarenhet av att ha mött fram och tillbaka till skolan och runt hemmet resp. semester-resornas fyllor på krogar svårbegriplig.


Själv kom jag ihåg att jag ofta gärna hade önskat stannat kvar att lärt mig mer med var lite för blyg för att försöka organisera om skolan till att leverera värdet vi alla behöver av mig såväl som övriga. Ett ansvar som så mycket mer nu måste vila på barn och ungdomar kvar i skolan vi röstande och med äldres vishet och förståelse av vad framtiden kräver måste se till får en ordentlig utbildning.