Inför kraftdans på pengarna

2013-05-29

Andy Warhol’s stora eldigt orange och gula dollar-tecken är ej pink-sky utan konstruktioner bland fara och ledtrådar till belöning lämnande färg och 3D-känsla särskilt följande tre:


1. Kvinno-skepnad kallande finger.


2. Arm-muskel skepnad med axel-bredd.


3. Intensitets-cue från flera linjer utanför indikerande vibrerande rörelse.


Och över allt - Och samtidigt slutförande vår tolkning - Symbolen, Tecknet och Valutan med dess donerande association till $.


Inlägget ska ses som inledande ett kommande diskuterande effektivare badging i grundskola och efter-skolaktiviteter eller hem för att stimulera mer resultat resp. reducera rasism res. alienation i kulturell distans båda orsakande kravaller av och till utlöst med sannolikhet från fördelningsfunktioner för vilka föga här i Sverige så vitt jag vet styr predikterande återkommande kortsiktigt. D.v.s. det är oerhört viktigt vad vi gör nu, nästa år och fortsatt därför att akut för att lösa problem kan det kosta enorma summor med föga eller inget verkligt resultat.


Det fascinerande 1-symbol konvergens hans konst uppvisar med oändligt varierande detaljer är i systematiskt stort övergripande hur vår konvergens en symbol sker lokalt. Att hålla kvar en konvergens tidmässigt så pass länge resulterande i sådan här konst är dock lite ovanligt och motsvarande så ungefär inom konst som annat. Jag har ej läst någon biografi över Warhol och ska därför inte överspekulera men det är en konsekvens välkänd av flera antidepressiva tillsammans med vissa personligheter vid uppnådd effekt, återupptagningshämmande centralstimulerande droger d.v.s. kokain i försvarligt stora doser, en del maniska tillstånd, - eller ibland korrektare i domänen konst inspiration - och de hypomana personligheter av sorten närmare detalj-fixering och prestations-fixering tämligen vanlig inommusik (en hyllad nu-levande dirigent är ex. som konsekvens av detta fullständig tortyr för sina musiker han tvingar kvar timmar och åtminstone en gång 16 timmar för att rea ut en strunt detalj i synkroniseringen). D.v.s. normalt studerar vi ej en symbol en mängd gånger utan ett särskilt intresse för den medan en symbol länge återkommande för många symboler är ovanligare. Att det därmed bär ett ovanligt större konstnärligt värde ska därför inte förvåna oss. Värde är ju en fråga om scarce och klaras association konstnär till konstverk blir det just scarce snarare än upprepat per symbol.